Společenskou potřebu některých oborů podle ministra školství Mikuláše Beka (STAN) zohledňuje i letošní rozpočet vysokých škol. Ve školách se podle něj prohlubuje podíl nekvalifikovaných učitelů.
V každé průměrně velké škole v Česku jsou podle odhadů ministerstva školství zhruba dva transgender žáci či studenti. Ministerstvo školství se rozhodlo vypracovat metodickou příručku.
Samuel se dostal do dětského domova náhle. První měsíce pro něj byly hodně těžké. Ale jak říká v časosběrném projektu Radiožurnálu Bydliště: Dětský domov, snaží se věnovat škole a milovanému fotbalu.
Proti hlídačkovnému se kromě Senátu postavili ministr školství Mikuláš Bek nebo Česká konference rektorů. Vytkli této poslanecké úpravě vládní předlohy nesystémovost.
Na schůzce zástupců ministerstev školství a vnitra se především rozebíralo, jak do škol dostat informace o preventivních postupech a chování v krizových situací.
Deváťáci si mohou v úterý zdarma zkusit přijímačky na střední školy. Zapojení základních škol je dobrovolné. K přijímacím zkouškám by mělo dle odhadů přijít přes 100 tisíc lidí.
Potřebujeme vymyslet nějaký nástroj, který by pomohl učitelům kontinuálně v průběhu několika let poskytovat metodickou podporu, říká k revizi rámcových vzdělávacích plánů Slejšková.
Podle odborářů je návrh nepřipravený a žádají jeho stažení. Ministr školství Mikuláš Bek (STAN) sdělil, že podrobnosti k návrhu představí s ministrem financí Zbyňkem Stanjurou (ODS) příští týden.
Nové učební plány přináší například i zavedení povinného druhého cizího jazyka od sedmé třídy. Veřejnosti představí ministerstvo dokumenty 14. ledna, uvedlo.
„Během svého působení jsem měl s premiérem Babišem spoustu sporů, nebylo to lehké, ale ve finále jsem dostal prostor ty změny ve školství realizovat,“ říká exministr.
Revize rámcových vzdělávacích programů jde do finále. Ministerstvo školství je chce schválit do konce roku. S těmi pro základní vzdělávání je ale problém. Zástupci škol a učitelů vyzývají k odkladu.
Ministerstvo školství plánuje změny zákonů o ústavní péči. „Chceme se zabývat tématem služeb pro děti, které jsou závislé a mají ústavní výchovu," říká zástupkyně resortu.
Server iROZHLAS.cz v sérii článků popisuje krizi ústavní výchovy, poslední část se zaměřuje na možné změny systému. Špatná zpráva je, že plánované změny zřejmě nestihnou projít legislativním procesem.
„Dáme dítě do ústavu, pak ho ale co čtrnáct dní pouštíme domů do otřesných podmínek. Co někdo čeká?“ ptá se ředitel výchovného ústavu v Boleticích nad Labem Rudolf Jakubec.
„Evidentně je to nebezpečný psychiatrický pacient, ale místo toho se hodí do ústavu, aby se problému zbavili. Jsme horký brambor, se kterým nikdo nechce mít nic společného,“ říká ředitel Jakubec.
Vláda spolu s rozpočtem předkládá do Sněmovny také výhled na další dva roky, tedy 2026 a 2027. Měl by to být srozumitelný finanční koridor, kudy se bude vzdělávání ubírat, ale není.
Krejčí nabídl ministru školství Mikuláši Bekovi rezignaci, ten ji přijal. Informovali o tom na čtvrteční společné tiskové konferenci. Krejčího ve funkci nahradí jeho zástupkyně Barbora Rosůlková.
O finance na nákup nemovitostí pro dětské domovy mohou v první řadě žádat kraje, které jsou nejčastějšími zřizovateli dětských domovů. Ze všech krajů se od vypsání výzev přihlásil ale jen Pardubický.
Vláda oznámila zavedení všeobecných lyceí, které mají doplnit již existující gymnázia a oborová lycea. S návrhem nesouhlasí například Asociace středních průmyslových škol, jiní jsou ale pro novinku.
Když na začátku roku chyběly školám peníze na platy kuchařek, školníků a uklízeček, začal ministr školství Mikuláš Bek (STAN) mluvit o převedení jejich financování na zřizovatele, tedy obce a kraje.
Vratislav Mynář nemusí vracet dotaci na svůj penzion v Osvětimanech, rozhodl kasační soud. Podle žalobce Martina Malůše bude i tento závěr součástí dokazování před soudem, který čeká Mynáře v říjnu.
Policie spolupracuje se slovenskými kolegy řešícími podobné problémy. Vznikla také pracovní skupina, kde zasednou zástupci ministerstva vnitra, školství, policie a zmocněnkyně pro lidská práva.