Oprava nejvytíženější české dálnice D1 se blíží. Největším problémem prý budou mosty

Nejstarší česká dálnice D1 před sebou má šest let uzavírek a kolon. Celkem 160 kilometrů mezi Mirošovicemi a Kývalkou čeká náročná modernizace už za několik dnů. Nejpozději do konce dubna se začne pracovat na prvních dvou úsecích.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vizualizace modernizace D1 (ilustrační foto)

Vizualizace modernizace D1 (ilustrační foto) | Foto: ŘSD ČR

„Ta silnice si o to opravdu říká. Měli by to trochu opravit za ty peníze, co platíme,“ stěžovali si na hrbolatou a hlučnou dálnici řidiči.

Jejich přání se vyplnilo a do konce dubna se rozjedou práce na dvou zhruba devítikilometrových úsecích u Větrného Jeníkova a před Velkou Bíteší.

„Největším problémem jsou bezesporu asi mosty, protože velká část už je ve velmi pokročilém havarijním stavu. A dálnice jako taková je mnoho let po své životnosti, proto se v mnoha případech ustupovalo od větších oprav právě s podmínkou toho, že nastane modernizace,“ přibližuje největší problémy D1 generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic David Čermák.

Přehrát

00:00 / 00:00

Redaktorka Eva Kézrová přiblížila první fázi modernizace dálnice D1

Zároveň nezastírá, že motoristy čeká velká zkouška nervů. Tu jim ale může usnadnit i Český rozhlas.

„Považujeme za absolutně nutné, aby informace o tom, co se na D1 bude dít, třeba zúžení do toho dva plus jedna, řidičům plynule přicházely tak, aby si podle toho mohli naplánovat cesty,“ dodává.

Na stém kilometru D1 by se mohly už zanedlouho tvořit kolony, první omezení totiž začíná na 104. kilometru u sjezdu na Větrný Jeníkov. Už teď se tam obávají návalu aut, přestože oficiální objízdné trasy neexistují.

Je ale otázkou, jestli budou řidiči sjíždět až tam. „Jednotlivé sjezdy z dálnice budou mírně omezeny, nicméně měly by být v provozu vyjma několika dní, kdy bude probíhat nějaká úprava na těch konkrétních sjezdech,“ připomíná Milan Dont z ministerstva dopravy.

Jeden z nejkritičtějších momentů

Na projetí devítikilometrového úseku k jihlavskému exitu by osmdesátkou, která bude platit během uzavírky, mělo teoreticky stačit osm minut. V praxi to ale bude výrazně déle a těžko se odhaduje také to, jak se s tak dlouhou uzavírkou vypořádají sami řidiči.

„Hlavně, aby koukali dopředu a ne, co se děje vedle, na stavbaře. Čumilové to zbrzdí na šedesát na padesát a pak už to nejede,“ upozorňuje jeden z nich.

Další omezení pak čeká řidiče zhruba za 40 kilometrů u sjezdu na Lhotku. Most na 160. kilometru je jedním ze tří, které bude v tomto úseku nutné strhnout. Bude se prý jednat o nejkritičtější okamžik celé modernizace.

„Občas to budeme muset stáhnout do jedna plus jedna, dokonce někdy na hodiny třeba i uzavřít dálnici, samozřejmě v době, kdy bude co nejvíc klidu, například v nočních hodinách,“ varuje Jan Kroupa z ŘSD.

Podrobné informace o tom, co řidiče na dálnici D1 čeká, bude každý den nabízet Zelená vlna.

ŘSD vybrala vítěze dvou tendrů na opravy D1 | Foto: ČTK

Eva Kézrová, krw Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme