Kupé pro osm lidí, do půlky stahovací okna a hlavně koženkové lavice – to jsou vagony pro dálkovou železniční dopravu, takzvaná ‚béčka‘. Po šedesáti letech jich je v provozu už jen několik desítek.
Arriva je bude od roku 2028 provozovat na linkách z Prahy do Chebu a Klatov. V úterý to při podpisu smlouvy uvedli zástupci obou společností. Pro Arrivu jde o největší investici v Evropě.
V Letovicích na Blanensku projel vlak návěstidlo na trati s jednotným evropským zabezpečovačem ETCS. Včas zastavil a nikomu se nic nestalo, uvedl generální inspektor z Drážní inspekce Jan Kučera.
„I menší dopravci mají problémy s nadbytkem kapacity a budou na to muset v blízké nebo delší době reagovat,“ upozorňuje prezident Sdružení železničních nákladních dopravců Martin Hořínek.
Vlak jménem EDITA vyjel v sobotu na trati Kopidlno – Dolní Bousov na Jičínsku. Jízdní řád počítá se třemi jízdami denně o vybraných víkendech. Jízdenka vyjde na 50 korun.
Postavení autonomního vlaku podle ministra dopravy Martina Kupky (ODS) řadí Českou republiku mezi lídry vývoje v železničním průmyslu v Evropě i ve světě.
Po nedalekých Pardubicích začne stát letos opravovat i v Hradci Králové. I to má zastaralé technologie až z 50. letech. Jejich výměna a další práce stát vyjdou na 12 miliard korun.
Na výrazně lepší ceny se lze u některých dopravců a tras dostat při objednávání s několikatýdenním předstihem, především na mezistátních linkách. Zdaleka však nejde o univerzální pravidlo.
S problémy se během včerejška potýkal i jeden z dánských mobilních operátorů. Kvůli výpadkům sítě měli klienti TDC měli problém dovolat se i na tísňové linky.
Nové příležitosti spojené s železniční infrastrukturou se nevyhnuly ani středočeským Říčanům. Jak to tam s vlakovou dopravou bylo a jak ovlivnila podobu města?
Evropská komise vyměřila pokutu za to, že uzavřely tajnou dohodu o použitých osobních železničních vagonech, která poškozovala českého dopravce RegioJet.
Na lávce za 300 milionů korun se stále drží po deštích voda kvůli špatně položenému povrchu. Firma ho teď musí přebrousit a znovu vyspádovat. Bez oprav není možné lávku zkolaudovat.
Potom, co voda ustoupí, musíme zjistit, v jakém stavu je celá dopravní infrastruktura. Komplikacemi byla zasažená celá republika,“ přibližuje ve Speciálu Radiožurnálu ministr Martin Kupka (ODS).
Velké omezení se týká také vlaků do Polska. Dráhy provoz zajistí pouze v úsecích Praha – Olomouc, Bohumín – Polsko a Ostrava – Žilina. Soupravy nepojedou mezi Bohumínem/Ostravou a Olomoucí.
Francouzská vysokorychlostní železnice v noci na pátek čelila koordinované žhářské sabotáži s cílem zásadně narušit dopravu ve Francii a zejména v Paříži před začátkem olympiády.
„Strojvedoucí se zcela soustředí na rozjezd vlaku, což není úplně nejjednodušší věc a nemá čas koukat se dozadu na soupravu,“ kritizuje rozhodnutí hejtmanství Jihomoravského kraje vlakvedoucí Eliška.
Sedm let starý národní plán zakázal umísťovat starý zabezpečovací systém na nově rekonstruované trati v místech, kde dříve nebyl, tedy i v celém centru Pardubic.
„Systém v Pardubicích je v tuhle chvíli vypnutý, ten kód tam nechodí. To znamená, že strojvedoucí se řídí jen vizuálně,“ upozornil expert na zabezpečení železničních tratí Petr Nachtigall.
Správa železnic a České dráhy původně odhadovaly, že se provoz na koleje vrátí tento týden. Termín byl posunut na 20. června, poškození bylo větší, než se původně odhadovalo.
Omezení zřejmě potrvá několik dní. Vlaky ale kvůli silnému dešti stály i na dalších místech v západních Čechách. Následky odstraňuje Správa železnic i během pondělního rána.