Dopravní společnost Arriva nemá dostatek řidičů, cestující se na Plzeňsku potýkají s výpadky spojů
Dopravní firma Arriva Střední Čechy se potýká s nedostatkem personálu a některé spoje není schopná zajistit. O výpadcích posléze informuje společnost Poved, která v plzeňském kraji organizuje veřejnou dopravu. Ne vždy se ale informace s předstihem dostanou ke všem cestujícím.
Ráno situace vypadala velmi dobře, ale dopoledne přišla informace, že budou spojeny dva spoje. Jeden spoj byl o deset minut opožděn, další jel zase o osm minut dříve.
Do spoje se nedostali ani školáci. Na Vysočině lidé víc jezdí veřejnou dopravou, busy ve špičkách nestíhají
Číst článek
Byly však dny, kdy situace byla mnohem horší. Například v úterý se objevila informace, že na Kašperskohorsku nepojede několik spojů, protože zde náhle onemocněl řidič. Před několika týdny společnost asi 20 spojů vůbec nevypravila. Bylo to zejména na Domažlicku.
Vypadá to tedy, že se situace zlepšuje. Podle ředitelky společnosti Poved Zdeňky Kmochové to ale je „jako na houpačce“. Některé dny jezdí spoje v pořádku, jiné nastane velký výpadek.
O těch se cestující můžou dozvědět z internetové stránky Integrované dopravy Plzeňského kraje, kde se objevují informace o mimořádnostech v dopravě.
Pokud spoje nejsou vypravené, s předstihem by se to měli dozvědět starostové, na které se případně lidé v obci mohou také obrátit.
Pokud se stane, že lidé přijdou na zastávku, čekají na autobus a on nepřijíždí, najdou na jízdním řádu telefonní číslo, přes které se spojí s dispečinkem. Ten má informace, jestli jejich autobus pojede, nebo nepojede.
Dopravce na Teplicku opět ruší spoje, nevyjely jich téměř dvě desítky. Od prosince je to již potřetí
Číst článek
Náměstek hejtmana pro oblast dopravy Pavel Čížek (STAN) uvedl, že s dopravcem jednají a je možné, že si dopravce zajistí subdodavatele, tedy jinou dopravní firmu, která mu pomůže.
Ředitelka společnosti Poved Zdeňka Kmochová podotkla, že situace v dopravě je velmi komplikovaná, protože v celé republice chybí tisíce řidičů, a to hlavně autobusů. Příliš nepomáhají ani velké náborové příspěvky.
Čížek také připomněl, že podle smlouvy musí dopravce za jeden odjetý kilometr zaplatit tisíc korun, takže částka s každým nevyjetým autobusem narůstá.
Kdy se vše zlepší, není jasné. Mluvčí společnosti Arriva Střední Čechy Jan Holub dříve uvedl, že měli rezervy, co se řidičů týče, ty jsou ale nyní v podstatě vyčerpané. Na aktuální dotazy Holub momentálně nereaguje.