Po Fischeru ukončila spolupráci s portálem Invia i cestovní kancelář Exim tours

S největším tuzemským zájezdovým portálem Invia.cz ukončila spolupráci i cestovní kancelář Exim tours. Zdůvodnila to obchodními důvody, více svůj krok nechtěla komentovat. Spolupráce skončí posledního července.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

EximTours končí spolupráci s Invia.cz

EximTours končí spolupráci s Invia.cz | Foto: repro, YouTube.com

Po cestovní kanceláři Fischer vypověděla spolupráci s největším tuzemským zájezdovým portálem Invia.cz i CK Exim tours. Jako důvod uvedla obchodní důvody. Invia tak přišla o dvě největší české cestovní kanceláře.

Portál začal v poslední době kromě přeprodeje zájezdů cestovních kanceláří sestavovat a prodávat také vlastní zájezdy, takže se v podstatě stal i přímým konkurentem. Podle CK Fischer zájezdy, dříve prodávané přes Invii, zlevnily. Spolupráce by podle smlouvy měla skončit na konci července.

"K zaslání výpovědi smlouvy o spolupráci tomuto prodejci nás vedly obchodní důvody, které ze zásady nekomentujeme," v úterý to řekl marketingový ředitel Exim tours Stanislav Zíma.

Dovolená u moře (ilustrační foto) | Foto: CC0 Public domain, Fotobanka Pixabay

Portál Invia není podle marketingového ředitele Michala Tůmy ochotný nabízet exkluzivní podmínky velkým cestovním kancelářím. Naopak podle Tůmy drtivou většinu prodeje realizuje pro desítky středně velkých CK a není v žádném případě závislý na malém počtu velkých dodavatelů.

"I když nás možnost odchodu CK Exim Tours mrzí, důležité je, že zákazníci ho takřka nepocítí. Z celkového počtu 19 379 hotelů od více než 300 cestovních kanceláří představuje unikátní nabídka CK Exim Tours 180 hotelů, takže případným ukončením přijdeme o necelé jedno procento destinací. A tuto chybějící nabídku umíme nahradit díky existujícím partnerům v krátkém čase," řekl Tůma.

Fisher: změna obchodní strategie

Fischer jako důvod ukončení spolupráce uvedl změnu obchodní strategie a podporu vlastních prodejních kanálů. "Zájezdy, které jsme dřív prodávali přes portál Invia, momentálně nabízíme ve vlastních prodejních kanálech a jsme díky tomu schopni klientovi nabídnout výhodnější cenu. Při nákupu zájezdu v last minute sezóně může jít o úsporu až jednotek tisíc korun," uvedl mluvčí CK Jan Bezděk.

Cestovní skupina Invia v roce 2015 prodala v ČR, Polsku, Slovensku a Maďarsku zájezdy CK v hodnotě téměř sedm miliard korun. Je to meziročně o 15 procent víc. Tržby skupiny stouply o 18 procent na 778 milionů korun. Zisk se zvýšil meziročně z 56 na 86 milionů korun.

Skupinu tvoří on-line prodejce zájezdů Invia.cz a další společnosti, mj. Invia.sk, Invia.hu, Invia services či Travelplanet.pl. Cestovní agentura přeprodává zájezdy cestovních kanceláří. Společnosti skupiny prodávají také letenky, ubytování, eurovíkendy a vstupenky na kulturní akce. Invia má téměř 200 poboček.

CK letos čekají silnou letní sezonu. Prodej zájezdů do zahraničí se mohl meziročně zvýšit až o pětinu. Celkem loni do zahraničí na více než tři dny vyrazilo 4,3 milionů Čechů, přičemž na dovolené strávili v průměru 8,2 dne. Celkový objem ročních tržeb z výjezdového cestovního ruchu činí v ČR zhruba 45 miliard korun, z toho prodej zájezdů téměř 30 miliard korun. Mezi největší CK patří Exim tours, Fischer a Čedok. Mezi velké tuzemské cestovní agentury patří kromě Invie Dovolena.cz, Zajezdy.cz či eTravel.cz.

Daniel Černý, ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme