Televize budou novelu o hlasitosti reklam respektovat, podle expertů je zbytečná
Od poloviny příštího roku by měla být všechna reklamní sdělení v televizích stejně hlasitá jako ostatní pořady. Podle zákonodárců nastavení současné úrovně zvuku reklam v některých televizích obtěžuje diváky. Novelu dnes schválili senátoři.
Vedoucí právního oddělení televize Nova Štěpán Peichl řekl, že televize bude samozřejmě respektovat schválenou novelu, zároveň ale podle něj preferuje samoregulaci.
To znamená, že Nova je připravená se s ostatními televizemi dohodnout na nějakých pravidlech ohledně hlasité reklamy a tato pravidla dodržovat.
Reakce v Senátu zaznamenala reportérka Václava Marešová a reakce televizí zjišťovala redaktorka Květa Moravcová
Veřejnoprávní Česká televize hlasitost reklam, teleshopingu nebo sponzoringu už snížila.
Jako zbytečnou vidí normu Václav Mazánek z televize Prima. Celou situaci prý komplikuje, stanice by hlasitost reklam upravila i bez ní:
„FTV Prima jako člen Asociace televizních organizací plánovala, že se domluví se zadavateli reklamy, aby je natáčeli podle nových technických pravidel tak, jak je doporučuje EBU.“
Podle odborníka na mediální trh Daniela Köppela schválená novela televiznímu trhu škodí:
„Celá novela je zbytečná a hloupá. Zasahuje do práva televize a pokud by státní orgány projevily výrazně své přání, tak většina televizních stanic by v rámci samoregulace na to přistoupila. Podle mě je to věc alibistická a pro český televizní trh není rozhodně tím nejdůležitějším.“
Senát schválil novelu, která zakazuje hlasité vysílání televizní reklamy
Číst článek
Pokud by televize novelu porušovaly nebo se ji snažily nějak obejít, riskovaly by až pětimilionovou pokutu.
Normu ještě posoudí prezident. Pokud ji podepíše, začne platit zhruba v polovině příštího roku.