Tvrdíka střídá v roli volebního manažera ČSSD Hamáček
Novým volebním manažerem sociálních demokratů bude poslanec Jan Hamáček. Vystřídá Jaroslava Tvrdíka, který vedl stranickou kampaň před sněmovními volbami. Rozhodlo o tom předsednictvo strany, které právě jedná v Lidovém domě.
Hamáček je zkušený poslanec, který v uplynulém volebním období vedl zahraniční výbor Sněmovny. Podzimní kampaň by podle něj měla být skromnější, znovu kontaktní a u senátních voleb šitá na míru senátním obvodům. Jejím cílem je získat víc senátorů ČSSD, aby měla strana nejsilnější senátorský klub.
U komunálních voleb chce Hamáček minimálně udržet stávající pozice ve statutárních městech, posílit v Praze a tam také udržet koaliční potenciál strany.
Kampaň za 300 milionů
ČSSD přišla volební kampaň podle aktuálních odhadů na 300 milionů korun. Chce proto, aby na podzim byla levnější.
„Velmi přibližně lze hovořit o tom, že loňská první polovina kampaně ještě před tím, než soud zrušil plánované volby, nás stála zhruba 100 milionů a letošní druhá fáze nás přišla na zhruba 200 milionů korun,“ řekl úřadující předseda ČSSD Bohuslav Sobotka.
Předsednictvo ČSSD dnes také doporučilo svolat sjezd na 18. a 19. března příštího roku do Brna, v sobotu o tom rozhodne širší vedení sociálních demokratů.