Šest milionů za spam. Úřad pro ochranu osobních údajů udělil prodejci ojetých vozů rekordní pokutu
Úřad pro ochranu osobních údajů vyměřil firmě prodávající ojetá auta pokutu šest milionů korun za opakované rozesílání nevyžádaných e-mailů. Za spam je to od úřadu dosud nejvyšší sankce. Společnost už pokutu zaplatila, její jméno však úřad neuvedl.
„Společnost opakovaně elektronickými prostředky šířila obchodní sdělení i adresátům, kteří k tomu nedali souhlas,“ uvedl úřad pro ochranu osobních údajů. Prověřil stížnosti některých adresátů a také marketingovou kampaň, v níž byl e-mail s obchodním sdělením odeslán na téměř půl milionu adres. Rozhodnutí o pokutě, proti kterému se firma odvolala, potvrdila koncem srpna ještě bývalá předsedkyně úřadu Ivana Janů.
Roušky pro důchodce? Ochránci osobních údajů prověřují vnitro, předalo poště adresy seniorů
Číst článek
Firma se bránila poukazem na zavedené postupy při získávání souhlasů pro zasílání e-mailů. „Konkrétně udělené souhlasy předmětných adresátů se zasíláním obchodních sdělení však neprokázala,“ uvedl úřad.
Pochybení u sběru e-mailových adres a souhlasů se zasíláním obchodních sdělení bylo podle úřadu systémové. Tomu odpovídá výše uložené sankce, uvedla vedoucí oddělení obchodních sdělení úřadu Martina Šnajderová.
Úřad pro ochranu osobních údajů upozornil na to, že odpovědnost za šíření obchodních sdělení není pouze na jejich rozesílateli, ale především na tom, v jehož prospěch jsou e-maily odesílány. Tento výklad předloni potvrdilo rozhodnutí Městského soudu v Praze, poukázal.