V Ostravě se frézuje zvlněná dálnice. Do dvou let by mohla začít kompletní oprava

Stavbaři dokončují provizorní opravu prvního zvlněného dálničního úseku v Ostravě, u kilometru 357. Za zhruba šest milionů korun by měly zmizet nejhorší výtluky a nerovnosti, kvůli kterým se Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) soudí se společností Eurovia. Povolená rychlost se na tomto místě zvýší na osmdesátku.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Modernizace D1, frézování vozovky

Modernizace D1, frézování vozovky | Foto: Petr Jansa

Auta jezdí úsekem obousměrně v jednom pruhu, ve druhém se frézuje.

„Sanujeme lokální místa. Do hloubky to nefrézujeme, jen na asfaltové souvrství. První auta tudy projedou na konci příštího týdne,“ odhaduje stavbyvedoucí Petr Kobliha.

Zatím se opravuje část poškozeného dálničního úseku. „Na jaře příštího roku se chystáme na dva podobně dlouhé úseky u Ostravy,“ potvrzuje mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Tři roky modernizace D1: Kde to nejvíc drncá?

Číst článek

Provizorní opravy mají životnost přibližně dva roky. Během roku 2017 by měla začít kompletní rekonstrukce zvlněného dálničního povrchu v délce asi 20 kilometrů.

„Bude třeba vybrat vítěze výběrového řízení na projekt opravy a poté vyhlásit výběrové řízení na dodavatele finálních oprav,“ upřesňuje Rýdl.

Cena oprav by se mohla podle odhadu vyšplhat k několika stovkám milionů korun.

Problematický úsek dálnice D47 (D1) | Foto: Český rozhlas

Martin Knitl Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme