Žáci se dozví, jak uspěli v dalším mezinárodním srovnání. Nově i ve čtení

Čeští žáci se dnes dozví, jestli jsou lepší nebo horší oproti vrstevníkům ve světě. Ministerstvo školství zveřejní výsledky dvou mezinárodních výzkumů, které porovnávaly školáky v matematice, přírodních vědách a čtenářské gramotnosti.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ve škole (ilustrační foto)

Ve škole (ilustrační foto) | Foto: European Commission Audiovisual service

Do výzkumu na znalosti matematiky a přírodních věd se Česko zapojilo pouze v letech 1995 a 2007.

V prvním cyklu byli čeští žáci nadprůměrní. Během dvanácti let se statisticky významně zhoršili v obou předmětech.

„Co se týče zhoršení žáků na obou stupních povinného vzdělávání, bylo největší mezi vyspělými zeměmi, které se výzkumů zúčastňují,“ upozornila Jana Straková z Institutu pro sociální a ekonomické analýzy.

Druhý mezinárodní výzkum zaměřený na čtenářskou gramotnost zjišťuje úroveň žáků 4. ročníků základní školy. Právě v tomto období totiž už žáci ovládají techniku čtení a začínají ho používat jako prostředek k dalšímu vzdělávání.

Marika Táborská, Klára Bílá Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme