Žáci se dozví, jak uspěli v dalším mezinárodním srovnání. Nově i ve čtení
Čeští žáci se dnes dozví, jestli jsou lepší nebo horší oproti vrstevníkům ve světě. Ministerstvo školství zveřejní výsledky dvou mezinárodních výzkumů, které porovnávaly školáky v matematice, přírodních vědách a čtenářské gramotnosti.
Do výzkumu na znalosti matematiky a přírodních věd se Česko zapojilo pouze v letech 1995 a 2007.
V prvním cyklu byli čeští žáci nadprůměrní. Během dvanácti let se statisticky významně zhoršili v obou předmětech.
„Co se týče zhoršení žáků na obou stupních povinného vzdělávání, bylo největší mezi vyspělými zeměmi, které se výzkumů zúčastňují,“ upozornila Jana Straková z Institutu pro sociální a ekonomické analýzy.
Druhý mezinárodní výzkum zaměřený na čtenářskou gramotnost zjišťuje úroveň žáků 4. ročníků základní školy. Právě v tomto období totiž už žáci ovládají techniku čtení a začínají ho používat jako prostředek k dalšímu vzdělávání.