Zdravotníci Fakultní nemocnice Olomouc čelí agresi pacientů. Jeden útok skončil trestním oznámením

Zdravotníci a další pracovníci urgentního příjmu Fakultní nemocnice Olomouc se stále častěji setkávají s agresivním chováním ze strany pacientů nebo jejich doprovodu. „Zpravidla to způsobuje dlouhé čekání, které nejsme schopni ovlivnit,“ řekl vedoucí nemocničního odboru bezpečnosti Roman Kejř pro Český rozhlas Olomouc.

Olomouc Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Fakultní nemocnice v Olomouci

Fakultní nemocnice v Olomouci | Zdroj: Fakultní nemocnice Olomouc

Nejčastěji jde o slovní útoky, výhrůžky a obtěžování, ale přibývá i fyzických napadení. „Dochází k fyzickému kontaktu pacientů nebo jejich doprovodu se zdravotníky, to znamená od různých šťouchanců přes údery až po kopy,“ uvedl dále Kejř.

Přehrát

00:00 / 00:00

Zdravotníci Fakultní nemocnice Olomouc čelí rostoucí agresi pacientů, jeden útok skončil trestním oznámením

Jen loni evidovala nemocnice 35 případů fyzického napadení, z toho značná část se odehrála právě na oddělení urgentního příjmu. Letos zatím bylo zaznamenáno 11 útoků, z toho pět právě na urgentu.

Alkohol i nervozita z čekání

„Nicméně ta ‚sezona‘ agresorů většinou přichází až ve druhém pololetí,“ upozornil Kejř. Jeden z incidentů byl letos natolik závažný, že nemocnice podala trestní oznámení. Nešlo přitom o první takový případ.

Podle zástupce primáře urgentního příjmu Hynka Fialy hraje roli v agresivním chování například alkohol nebo dlouhé čekací doby. „Zpravidla je to dlouhé čekání, které nejsme schopni ovlivnit. Je to dáno počtem pacientů i jejich zdravotním stavem,“ vysvětlil.

Informační kampaň

V třídicí místnosti, kde zdravotníci pacienty přijímají, proto sedí i člen ostrahy. „Sedí tady, aby uklidňoval vášně,“ dodal Fiala.

Nemocnice se snaží situaci řešit také preventivně. Podle mluvčího Adama Fritschera spustila informační kampaň, jejímž cílem je omezit zneužívání urgentního příjmu.

Někteří lidé sem totiž přicházejí i s banálními problémy, jako je například vytahování klíštěte nebo zadřené třísky, které by měl řešit praktický lékař či specialista.

Josef Čermák Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme