Zkrácení cesty o 12 hodin. Nová dálnice v Indii propojí hlavní město s finančním centrem Bombají
Indie slavnostně otevřela první úsek nové dálnice, která spojí hlavní město Nové Dillí s Bombají. Celková trasa má po dokončení měřit 1380 kilometrů. Nová autostráda zkrátí cestovní dobu mezi indickou metropolí a Bombají z nynějších více než čtyřiadvaceti hodin na polovinu, píše indický deník Indian Express.
První úsek dlouho očekávané dálnice z Nového Dillí do Lalsotu otevřel v polovině února premiér Narendra Modi. Díky bezmála 250 kilometrů dlouhé silnici lidé dojedou z hlavního města do Džajpuru ve státě Rádžasthán o dvě hodiny rychleji.
Indičtí farmáři protestují proti zákonům, které by mohly uškodit jejich živobytí. Hrozí blokádou dálnice
Číst článek
Dálnice z metropole do Bombaje slibuje revoluci v cestování po Indii. Kromě zkrácení doby cesty na polovinu osmiproudá silnice spojí města na trase, pro které tak bude také přínosem. Práce na dálnici začaly v roce 2018, celá má být v provozu do konce letošního roku.
Rychlostní silnice se staví s rozpočtem asi 1,2 miliardy dolarů a zkrátí silniční vzdálenost mezi Dillí a Bombají o 180 kilometrů. V závislosti na intenzitě provozu je v plánu také možné rozšíření dálnice na dvanáct pruhů.
Zkrácení vzdálenosti má přispět i k úspoře paliva a emisí škodlivin. Podél silnice se plánuje také výsadba dvou milionů stromů a keřů, doplňuje Indian Express.
Šetrně k přírodě
Nová dálnice prochází pěti indickými státy a pro zemi představuje obří investici. Podle údajů ministerstva dopravy stavba spotřebuje 12 milionů tun oceli. Pro představu jde o množství, které by bylo potřebné k výstavbě padesáti kalkatských mostů Rabíndra setu.
Pro novou spojnici Dillí a Bombaje se použije také 80 milionů tun cementu, což jsou dvě procenta roční spotřeby Indie.
Zásadním rysem celého projektu jsou prvky pro ochranu volně žijících zvířat. Dálnice jako první v Asii a teprve druhá na světě využívá speciální podchody a nadchody pro zvířata. Celá trasa silnice byla navíc projektována tak, aby minimalizovala ničení chráněných lesů.
Na trase autostrády budou také dva osmiproudé tunely. Jeden povede pod národním parkem Mukundara Hills v Rádžasthánu, druhý protne ekologicky chráněnou zónu Matheran. V místech výskytem s divoké zvěře živočichy ochrání vysoké stěny, shrnuje indický deník Indian Express.