Díra v Boeingu 737 vyděsila letecké dopravce v Americe

Americká letecká společnost kontroluje 80 dopravních letadel Boeing 737. Důvodem je dramatické nouzové přistání stroje tohoto typu, které si vyžádala nečekaná díra v trupu letadla a dekomprese v kabině pro cestující.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Letadla společnosti Southwest Airlines na letišti ve Phoenixu

Letadla společnosti Southwest Airlines na letišti ve Phoenixu | Zdroj: Reuters

Boeing 737 společnosti Southwest Airlines byl na lince z Phoenixu v Arizoně do kalifornského Sacramenta. Cestující najednou uslyšeli hlasitou ránu a v jedné části kabiny se v horní části objevil otvor.

Tlak se prudce snížil a pilot byl nucený podstoupit dramatický manévr, aby prudce sestoupil do výšky, kde je ve vzduchu dostatek kyslíku. Letadlo pak bez problémů nouzově přistálo na letecké základně Yuma v Arizoně.

Přehrát

00:00 / 00:00

Publicista Martin Velek ve Světě o druhé Rádia Česko k možným příčinám problémů letadel Boeing 737 amerických Southwest Airlines

„Došlo k takzvané explozivní dekompresi. Těleso trupu, které je přetlakové, nafouknuté přetlakem, tak se roztrhne. Je konstruováno tak, aby se vytvořil relativně malý otvor, kterým se tlaky vyrovnají. Uvnitř poklesne prudce tlak, cestující píchá v uších, automaticky vypadnou kyslíkové masky před každým cestujícím a pilot dělá nouzový sestup. Musí co nejrychleji vyklesat na hladinu 3 tisíc metrů, kde je atmosféra normálně dýchatelná. Takto je to trénováno, takto se to dělá,“ vysvětlil ve Světě o druhé Rádia Česko publicista Martin Velek. „Je to situace život ohrožující, dá se říct,“ dodal.

Společnost Southwest o víkendu zakázala vzlety všech svých 79 strojů Boeing 737 a nařídila jejich důkladnou inspekci. Příčina vzniku díry v trupu letadla se zatím nevysvětlila.

Velek se domnívá, že jde o únavu materiálu. Přetlakové trupy letadel bývají při vzletu, stoupání do velké letové hladiny a při návratu výrazně namáhány, a proto se kontroluje stav, zda něco nepraská. Společnost měla nedostatky v kontrole,“ myslí si Velek a upozorňuje: „Týká se to starých verzí Boeingu 737, které mají dnes desítky tisíc vzletů a přistání, od toho se odvíjí jejich opotřebování, proto se musí bedlivě kontrolovat.“

Marika Táborská, Vít Pohanka, Martina Mašková, Michal Šenk Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme