Více než tři tisíce zaměstnanců americké společnosti Boeing vyrábějících stíhací letouny vstoupily v pondělí do stávky. Firma Boeing uvedla, že je na stávku připravena a zavede nouzový plán.
„Americké letectvo je ochotné mluvit o nákladech na budování nové generace mezikontinentálních jaderních zbraní, ale náklady na renovaci prezidentova letounu sdílet nechce,“ glosuje americký deník.
Chyby ve výrobním procesu Boeingu a v bezpečnostním dohledu, tedy především chybějící šrouby v trupu letadla. To jsou výsledky vyšetřování incidentu s upadlými dveřmi letadla Boeing 737 Max9.
Stroj se zřítil na lékařskou ubytovnu. Nejméně pět lidí z této budovy zahynulo a dalších 50 utrpělo zranění, informoval The Guardian s odvoláním na indickou lékařskou federaci.
Starliner s dvojicí astronautů odstartoval k Mezinárodní vesmírné stanici po dlouhém zpoždění v červnu 2024. Testovací let se ale neobešel bez problémů, při příletu selhaly naváděcí trysky.
Boeing v dubnu uvedl, že mu řada jeho čínských zákazníků oznámila, že si kvůli clům nepřevezme nová letadla. Dodal, že se možná bude muset pokusit desítky strojů prodat jinde.
Podle jihokorejských úřadů jeden z pilotů hlásil střet s ptákem několik minut před nouzovým přistáním. Na letišti byla navíc krátce před nehodou vyhlášena výstraha kvůli výskytu ptáků.
Co mohlo způsobit havárii dopravního letadla v Jižní Koreji, při níž zemřela většina ze 181 pasažérů? V rozhovoru pro Radiožurnál na to odpovídá dopravní pilot Michal Souček.
Příčina nehody se vyšetřuje, světové agentury píší o možném selhání podvozku. Podle agentury AP jde o jednu z nejhorších leteckých katastrof v historii Jižní Koreje.
Stávka zhruba 33 tisíc zaměstnanců firmy na západním pobřeží Spojených států začala 13. září a zastavila výrobu nejprodávanějšího letadla 737 MAX i letadel 767 a 777.
Boeing čelí propadu výroby nejprodávanějšího letounu 737 MAX po incidentu, kdy se jednomu z letounů za letu odtrhla část trupu. Do toho 33 000 zaměstnanců v USA stávkuje kvůli mzdám.
Boeing rovněž odloží první dodávku letadla 777X o rok a očekává vysokou ztrátu ve třetím čtvrtletí kvůli probíhající stávce, uvedl v pátek generální ředitel Kelly Ortberg.
Plavidlo americké společnosti Boeing se potýkalo s mnohými technickými problémy, posádka tak zůstala ve vesmíru, návrat lodí Starliner by byl příliš riskantní.
Astronauti Barry Wilmore a Sunita Williamsová docestovali na ISS na začátku června. K tomuto účelu byla poprvé použita kosmická loď Starliner, kterou vyrobila společnost Boeing.
NASA přiznala, že neví, kdy se budou moci vrátit na Zemi dva astronauti z lodi Starliner. Původně měli zůstat ve vesmíru osm dní, kvůli vadným tryskám lodi tam ale zůstávají už déle než měsíc a půl.
Deník Izvestija uvedl, že státní společnost pro jadernou energii Rosatom a dopravce Aeroflot budou společně vyrábět chybějící součástky do západních letadel.
I bez dalšího zpoždění bývají termíny dodávek v leteckém průmyslu v posledních letech opožděné. Firma se v poslední době dostala pod tlak úřadů a veřejnosti kvůli opakovaným nehodám tohoto modelu.
Inspekce týká modelů 737 MAX a 737 NG, u nichž lidé opakovaně nahlásili, že se generátory kyslíku pro cestující posouvají z předepsané polohy, což může mít za následek jejich selhání.
Výkonný ředitel amerického výrobce letadel Boeing David Calhoun se v americkém Senátu omluvil pozůstalým po obětech zřícení dvou letadel 737 MAX společností Lion Air a Ethiopian Airlines.
Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) a společnost Boeing o další čtyři dny odložily plánovaný návrat lodi Starliner z Mezinárodní vesmírné stanice na Zem se dvěma astronauty na palubě.