Facebook podle britských poslanců potřebuje regulaci. ‚Smysluplné reformě jsme otevřeni,‘ tvrdí firma

Sociální síť Facebook naléhavě potřebuje regulaci, která umožní chránit soukromí uživatelů a bojovat proti šíření dezinformací. Uvádí to zpráva britského parlamentu, která podle deníku The Guardian vedení společnosti Facebook, tedy provozovatele sítě, označuje za digitální gangstery. Firma v prohlášení uvedla, že chce s Brity spolupracovat.

Londýn (Aktualizováno: 13:21 18. 2. 2019) Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Facebook. Ilustrační foto

Facebook. Ilustrační foto | Foto: Joerg Koch | Zdroj: ČTK

„Demokracii ohrožuje to, že občané jsou na sociálních platformách, které denně používáme, neustále terčem dezinformací a na míru ušité temné reklamě z neidentifikovatelných zdrojů,“ varoval předseda britského parlamentního výboru pro digitální média Damian Collins.

Jeho výbor ve zprávě, která završila 18měsíční vyšetřování, obvinil provozovatele Facebooku, že záměrně mařil práci zákonodárců a že nebránil ruským pokusům ovlivňovat britské volby.

Facebook je s námi patnáct let. Ani jeden skandál za druhým ho nedokáže zastavit

Číst článek

Dokument uvádí, že šéf a zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg britským parlamentem pohrdal, neboť odmítl tři různé výzvy, aby před výborem vypovídal. „Od člověka, který řídí jednu z největších společností na světě, je očekávána větší osobní zodpovědnost,“ dodává Collins.

Výbor také varoval, že současný britský volební zákon neumožňuje řádnou ochranu před zahraničním vměšováním. Zákonodárci chtějí, aby vláda zahájila nezávislé vyšetřování zahraničních zásahů do britských voleb, a to včetně referenda o unijní budoucnosti země v roce 2016.

Facebook je regulaci otevřen

„Jsme otevřeni smysluplné regulaci a podporujeme doporučení výboru k reformě volebního zákona,“ uvedl britský manažer Facebooku pro veřejnou politiku Karim Palant.

Zároveň poznamenal, že Facebook je nyní zcela jinou společností, než jakou byl před rokem, neboť provedl řadu významných změn ve svých postupech. „Každá politická reklama musí být schválena a nést jasnou informaci, kdo za ni platí. Tyto údaje pak archivujeme po dobu sedmi let,“ dodal Palant.

25:57

PRO A PROTI: Mají se mazat komentáře na sociálních sítích? Debatovali Václav Klaus mladší a Jan Farský

Číst článek

Ke změnám byl provozovatel sítě donucen poté, co se ukázalo, že umožňoval přístup k různým osobním údajům uživatelů facebooku. Příkladem je skandál týkající se společnosti Cambridge Analytica, která tajně získala data milionů facebookových uživatelů, jež následně použila k pokusům o jejich politické ovlivnění.

Zpráva uvádí jako příklad Německo, které v lednu 2018 schválilo zákon přikazující správcům sociálních sítí odstranit případné projevy nenávisti. Mají na to pokaždé 24 hodin od publikování takového příspěvku, jinak jim hrozí pokuta až 20 milionů euro.

anj, ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme