McDonald's slaví dvacet let na českém trhu. Doma je bezkonkurenční jedničkou
Před dvaceti lety otevřel svou první provozovnu v Praze řetězec McDonald's. V předvečer výročí zveřejnila specializovaná americká agentura ekonomické výsledky restauračních řetězců za minulý rok. Podle výsledků se mu vede velmi dobře a je bezkonkurenčně jedničkou mezi americkými restauracemi. Loni měl právě tento řetězec v USA tržby přesahující 34 miliard dolarů.
Druhé jsou restaurace Subway nabízející sendviče. Ty měly tržby podstatně nižší.
Vypovídající je i o to, že další dva řetězce, které se soustřeďují na hamburgery (Wendy's a Burger King), měly dohromady jen poloviční obrat jako McDonald's.
Úspěšnost McDonald's popisuje v Ranním Radiožurnálu americký zpravodaj Vít Pohanka.mp3
McDonald's s přehledem poráží nejenom restaurace rychlého občerstvení, ale také všechny ostatní stravovací řetězce. Těm se v USA říká restaurace s plnohodnotnou obsluhou. Mohou mít jednotlivě větší zisky, protože mají větší marže. Ale na celonárodní úrovni nemohou v tom objemu tržeb McDonald's absolutně konkurovat.
Úspěšnost McDonald's o stravovací kultuře v USA ale jednoznačně nevypovídá.
Ve velkých městech se dá najít spousta lahůdkářství a kvalitních restaurací, kde si člověk v porovnání s McDonald's trochu připlatí, ale dá se tam jíst velmi zdravě. Na výběr bývají saláty, mořské plody a podobně.
Když ale člověk cestuje po Americe autem, jezdí po dálnicích a nemá moc času, tak je opravdu odkázaný na restaurace typu McDonald's. Potom je závislý na jídle, které není moc zdravé.
Americké fastfoody v bitvě o zákazníka zvítězily nad českými bufety
Číst článek
Síť McDonald's se i doma v Americe snaží modernizovat nabídku tak, aby byla zdravější. Nabízejí saláty, ale snaží se modernizovat i jinak – třeba internetovým připojením zadarmo. Snaží se nemít image restaurace pro ne moc bystré tlouštíky.
V některých amerických státech musejí restaurace rychlého občerstvení informovat zákazníky o kalorické hodnotě nabízených jídel. Restaurace McDonald's to ale evidentně nepoškozuje.
Tržby McDonald's vzrostly v roce 2011 o 5,5 % a to se týká i států New York, Kalifornie a Washington, kde je zveřejňování kalorických hodnot zákonem povinné. Ze několik let by to ale mělo platit celostátně.