‚Vraťte zpátky Big Mac!‘ V Moskvě znovu otevřely část restaurací McDonald’s pod jménem Chutně a tečka
V Rusku v neděli znovu otevřela část restaurací rychlého občerstvení americké společnosti McDonald’s. Ta krátce po začátku invaze na Ukrajinu ohlásila odchod z ruského trhu a prodala své provozovny ruskému podnikateli Alexandru Govorovi. Nová síť nese jméno Vkusno a točka (Chutně a tečka).
Americký řetězec McDonald’s působil v Rusku od roku 1990. Ve více než 850 pobočkách zaměstnával přes 62 tisíc lidí. Nový vlastník Alexandr Govor doteď provozoval jeho franšízy na Sibiři.
Provoz k neděli obnovuje ale jenom 15 poboček v Moskvě a přilehlé Moskevské oblasti. Govor pro magazín Forbes uvedl, že to bylo ruské ministerstvo průmyslu a obchodu, kdo navrhoval termín 12. června, na který připadá státní svátek Den Ruska.
Ruská verze restaurací McDonald's má nové logo. Kruh a dvě čáry symbolizují hamburger a hranolky
Číst článek
Dalších 50 poboček se otevře v pondělí, uvedla Vkusno a točka. Do konce června se jejich počet zvýší na zhruba 200 a do pěti až šesti let plánují mít tisícovku restaurací po celém Rusku.
‚Jméno se mění, láska zůstává‘
Restaurace zákazníkům nabídnou přejmenované hamburgery. Zprvu v nich nebudou k dispozici všechna menu, protože jsou potíže s logistikou a balením, uvedl podle webu EurAsia Daily generální ředitel přejmenovaného řetězce v Rusku Oleg Parojev.
V nabídce tak není na příklad hamburger Big Mac či dezert McFlurry, místo nich ale nabídne jejich firma náhražky. Bude také hledat nového dodavatele nealkoholických nápojů, protože má omezené zásoby Coca-Coly. Už v pátek společnost představila nové logo složené z kruhu a dvou čar, což má představovat hamburger a dva hranolky.
„Naším cílem je, aby naši hosté nepostřehli rozdíl ani v kvalitě ani v prostředí,“ citovala stanice BBC Parojeva. Velkou frontu stovek zákazníků, která se ale nedala srovnat s davy při otevření v roce 1990, kdy se na vstup čekalo hodiny, vítal na slavné bývalé první pobočce McDonald's na moskevském Puškinově náměstí slogan „Jméno se mění, láska zůstává“.
looks like the burger-and-fries packaging at Tasty And That's It (the company taking over McDonald's restaurants in Russia) is still a work in progress. (source: t.me/radiogovoritmsk)
11:14 – 12. 06. 2022
Vnitřek restaurace podle agentury AP připomíná dvojče svého bývalého já. Jsou v něm dotykové obrazovky pro zadávání objednávek a pracovníci na přepážkách mají na sobě známé košile s límečkem. Složení hamburgerů se podle nového majitele nezměnilo.
Dvojitý cheeseburger stojí 129 rublů (52 korun) a rybí fishburger je za 169 rublů (68 korun). Patnáctiletý Sergej nepozoruje v nabídce oproti minulosti velký rozdíl. „Chuť zůstala stejná,L citovala ho agentura Reuters, když si dával kuřecí burger a hranolky. „Cola je jiná, ale na burgeru se opravdu nic nezměnilo,“ dodal ruský mladík.
Slavnostní otevření narušil podle BBC jeden muž. Vykřikoval „Vraťte zpátky Big Mac“ a držel ceduli vyzývající k návratu klasiky McDonald's. Personál restaurace ho rychle vyvedl.