‚Vraťte zpátky Big Mac!‘ V Moskvě znovu otevřely část restaurací McDonald’s pod jménem Chutně a tečka

V Rusku v neděli znovu otevřela část restaurací rychlého občerstvení americké společnosti McDonald’s. Ta krátce po začátku invaze na Ukrajinu ohlásila odchod z ruského trhu a prodala své provozovny ruskému podnikateli Alexandru Govorovi. Nová síť nese jméno Vkusno a točka (Chutně a tečka).

Moskva Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Frontu stovek zákazníků vítal na slavné bývalé první pobočce McDonald's na moskevském Puškinově náměstí slogan „Jméno se mění, láska zůstává“

Frontu stovek zákazníků vítal na slavné bývalé první pobočce McDonald's na moskevském Puškinově náměstí slogan „Jméno se mění, láska zůstává“ | Foto: Evgenia Novozhenina | Zdroj: Reuters

Americký řetězec McDonald’s působil v Rusku od roku 1990. Ve více než 850 pobočkách zaměstnával přes 62 tisíc lidí. Nový vlastník Alexandr Govor doteď provozoval jeho franšízy na Sibiři.

Provoz k neděli obnovuje ale jenom 15 poboček v Moskvě a přilehlé Moskevské oblasti. Govor pro magazín Forbes uvedl, že to bylo ruské ministerstvo průmyslu a obchodu, kdo navrhoval termín 12. června, na který připadá státní svátek Den Ruska.

Ruská verze restaurací McDonald's má nové logo. Kruh a dvě čáry symbolizují hamburger a hranolky

Číst článek

Dalších 50 poboček se otevře v pondělí, uvedla Vkusno a točka. Do konce června se jejich počet zvýší na zhruba 200 a do pěti až šesti let plánují mít tisícovku restaurací po celém Rusku.

‚Jméno se mění, láska zůstává‘

Restaurace zákazníkům nabídnou přejmenované hamburgery. Zprvu v nich nebudou k dispozici všechna menu, protože jsou potíže s logistikou a balením, uvedl podle webu EurAsia Daily generální ředitel přejmenovaného řetězce v Rusku Oleg Parojev.

V nabídce tak není na příklad hamburger Big Mac či dezert McFlurry, místo nich ale nabídne jejich firma náhražky. Bude také hledat nového dodavatele nealkoholických nápojů, protože má omezené zásoby Coca-Coly. Už v pátek společnost představila nové logo složené z kruhu a dvou čar, což má představovat hamburger a dva hranolky.

„Naším cílem je, aby naši hosté nepostřehli rozdíl ani v kvalitě ani v prostředí,“ citovala stanice BBC Parojeva. Velkou frontu stovek zákazníků, která se ale nedala srovnat s davy při otevření v roce 1990, kdy se na vstup čekalo hodiny, vítal na slavné bývalé první pobočce McDonald's na moskevském Puškinově náměstí slogan „Jméno se mění, láska zůstává“.

looks like the burger-and-fries packaging at Tasty And That's It (the company taking over McDonald's restaurants in Russia) is still a work in progress. (source: t.me/radiogovoritmsk)

11:14 – 12. 06. 2022

70 244

Vnitřek restaurace podle agentury AP připomíná dvojče svého bývalého já. Jsou v něm dotykové obrazovky pro zadávání objednávek a pracovníci na přepážkách mají na sobě známé košile s límečkem. Složení hamburgerů se podle nového majitele nezměnilo.

Dvojitý cheeseburger stojí 129 rublů (52 korun) a rybí fishburger je za 169 rublů (68 korun). Patnáctiletý Sergej nepozoruje v nabídce oproti minulosti velký rozdíl. „Chuť zůstala stejná,L citovala ho agentura Reuters, když si dával kuřecí burger a hranolky. „Cola je jiná, ale na burgeru se opravdu nic nezměnilo,“ dodal ruský mladík.

Slavnostní otevření narušil podle BBC jeden muž. Vykřikoval „Vraťte zpátky Big Mac“ a držel ceduli vyzývající k návratu klasiky McDonald's. Personál restaurace ho rychle vyvedl.

Ivana Milenkovičová, ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme