Toyoty neměly vadnou elektroniku. Potvrdil to americký Kongres

Japonské vozy Toyota nejsou nebezpečné a nemusí být staženy z amerického trhu. Potvrdilo to vyšetřování amerických vládních expertů. Testy bezpečnosti nařídil Kongres poté, co se ve Spojených Státech zvýšil počet havárii aut této značky.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

boční pohled

boční pohled | Foto: Toyota

Inženýři z vesmírného úřadu NASA nedokázali, že by elektronika aut byla vadná. Desetiměsíční vyšetřování, které si vyžádal americký Kongres, pouze potvrdilo, že za nebezpečným zrychlováním toyot může pravděpodobně vadná podlahová krytina a plynové pedály.

Přehrát

00:00 / 00:00

Americká Kongres potvrdil, že vozy Toyota neměly vadnou elektroniku. Více redaktorka Kateřina Procházková

„NASA testovala automobily Toyota, u kterých si někteří majitelé stěžovali na samovolné zrychlování. Chyba ale podle závěrů testů není v elektronice vozu, jak se zpočátku spekulovalo,“ řekl Michail Kirsh z NASA.

Kvůli samovolnému zrychlování vozů, které mělo vést k několika haváriím, stáhla firma k opravám kolem 12 milionů aut po celém světě. Jak ale dokazují testy, za nedávné nehody toyot pravděpodobně mohou jen dva už dříve zjištěné mechanické defekty.

To prosazuje i americký ministr dopravy Ray LaHood. "Problémy toyot byly mechanické a ne elektronické. Dokazují to jedny z nejpodrobnějších a nejdokonalejších zkoušek, který kdy byly v automobilovém průmyslu provedeny,“ oznámil ministr.

Automobilka už zaplatila rekordní pokutu

Někteří lidé ze spotřebitelských organizací a vyšetřovatelé ale i po zveřejnění testů tvrdí, že za zrychlování toyot mohou škrtící klapky motoru řízené elektronickým programem. Toyota to popírá a tvrdí, že tyto systémy jsou naprosto bezpečné.

Pokud by se jejich bezpečnost nepotvrdila, musela by automobilka zřejmě stáhnout do servisů další miliony vozů. To by firmu stálo miliony dolarů. Už teď Toyota musela americké vládě zaplatit pokutu 48,4 milionu dolarů (asi 852 milionů korun), tedy nejvíce, co kdy automobilky v Americe za prohřešky zaplatily.

Martin Hromádka, Kateřina Procházková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme