Deník Izvestija uvedl, že státní společnost pro jadernou energii Rosatom a dopravce Aeroflot budou společně vyrábět chybějící součástky do západních letadel.
Za kritické zdroje považuje Evropská unie i takové, které jí pomáhají k dosažení cíle uhlíkové neutrality v roce 2050. Patří mezi ně suroviny pro výrobu elektroniky, solárních panelů či elektromobilů.
„Během čtvrtečního dne se na poslední chvíli přihlásilo se zájmem o repatriaci vládním speciálem deset osob. Ti byli ještě zařazeni na seznam pro repatriaci,“ uvedl Drake.
Ukrajina po invazi ruských vojsk do země uzavřela vzdušný prostor nad zemí. Odborník Lars Peder Haga z norské letecké akademie, kterého NRK oslovila, uvedl, že nebezpečí sestřelení bylo malé.
Po čtyřech letech se na francouzské letiště Bourget vrátil mezinárodní letecký veletrh. Pro některé společnosti, jako třeba evropský Airbus, to byl velkolepý návrat, protože tam potvrdily zakázky.
„Nevidím, že by se něco skutečně či výrazně zlepšilo přinejmenším do roku 2025. Problém může přetrvat i déle,“ řekl šéf Mezinárodního sdružení pro leteckou dopravu Willie Walsh.
Připravit nákladní letadlo pro vládní delegaci trvá několik hodin. Uvnitř letadla také bývá velký hluk, cestující mají po celou dobu špunty do uší. v letadle pro 99 lidí jich pak cestuje třeba jen 15.
Vládní airbus poskytuje například salonek se dvěma křesly a rozkládací pohovkou. „Krásně si tu můžete natáhnout nohy. Opravdu se jedná o komfort první třídy,“ popisuje kapitán letadla.
Výrobce letadel Boeing vyrobil poslední kus legendárního Jumbo Jetu, tedy modelu 747. Konkrétně nákladní verzi letadla si v následujících týdnech převezme americká společnost Atlas Air.
Hned po vyhlášení sankcí se kdekdo v Evropě i ve světě domníval, že ruské civilní letectví v této situaci zkrachuje během dvou týdnů. Po více než půlroce však všechno vypadá docela jinak.
Z hangáru zpátky na nebe. Masivní zájem o letní dovolené vyhnal do vzduchu odstavená superjumba, největší dopravní letadla světa. Jenže: na jak dlouho? A proč na letištích chybí lidé?
Dohoda znamená pro společnost Norwegian Air opětovaný přechod k vlastnictví letadel. I pro letadla Boeing 737 MAX se jedná o důležitý návrat, dlouho totiž kvůli softwarovým závadám nesměla létat.
Systém zajistí bezpečnější komunikaci a ochranu vojáků a umožní jim spojení i v členitém terénu nebo městské zástavbě, a to na vzdálenost přesahující dosah běžné radiové komunikace.
ČEZ vydá dluhopisy v objemu 600 milionů eur, to je v přepočtu zhruba 14 miliard a 600 milionů korun. Dluhopisy jsou úročené sazbou 2,375 procenta. Více ve výběru z médií z dílny Radiožurnálu.
Jak slavit bezpečně Mikuláše v době sílící pandemie? O tom píše Deník. Mf Dnes informuje o umělém mase, které izraelská firma pěstuje v bioreaktorech. Více ve výběru z médií.
Elektrické dmychadlo o výkonu 2 MW bude základním kamenem konceptu. Stroj pro necelých 200 pasažérů jich tedy potřebuje deset, kdy čtyři jsou vzadu, tři v kořenové části každého křídla.
O připraveném letadlu informoval na twitteru ministr obrany Lubomír Metnar (za ANO). Další záchranné mise podle něj mohou pokračovat až poté, co bude zajištěn bezpečný přílet a odlet z Afghánistánu.
Vládní návrh zákona by byl jen stvrzením již zavedené praxe. Francouzská vláda přiměla národního přepravce Air France krátké lety zrušit výměnou za příslib finanční pomoci v květnu 2020.
Dohoda podle zdroje agentury Reuters otevírá cestu k obnovení rozhovorů na politické úrovni mezi Německem, Francií a Španělskem, tedy zeměmi, které za projektem stojí.
Víceúčelové stroje řady AS350 se vyrábějí od roku 1975 a využívají se k přepravě lidí i materiálu v těžko dostupných terénech, vyhlídkovým letům a slouží i armádě či leteckým záchranným společnostem.
V českém tisku se v úterý dočtete, že rýže v Česku pravděpodobně zdraží. Podle nich za to může hlavně vojenský převrat v Barmě, kde se stávkuje a kolabuje veškerá přeprava, píšou Hospodářské noviny.
Tržby společnosti se loni snížily o 29 procent na 49,9 miliardy eur. Provozní zisk bez zahrnutí mimořádných položek se propadl o 75 procent na 1,7 miliardy eur.