Jako jedni z mála na světě si troufnou replikovat podobu konkrétního člověka starého někdy až desítky tisíc let. Skrze realistické modely ukazují veřejnosti, jak mohli vypadat naši dávní příbuzní.
„Můj dědeček, sochař Josef Mařatka odjel v r. 1900 do Paříže. Slavný francouzský sochař Auguste Rodin ho přijal do svého ateliéru. Stali se přáteli,“ vypráví Kryštof Mařatka.
Vítězný dodavatel má řadu zkušeností na poli obnov památkově chráněných staveb, například zámků v Litomyšli, Telči a Vimperku. Obec za něj zaplatí zhruba 4 miliony a 800 tisíc korun.
Rodná Olomouc má k jeho umění podle jeho slov největší výhrady. „Zajímavé, že nejhůř moje sochy akceptují v Olomouci, to je občas složité,“ popisuje Jan Dostál. V zahraničí je to právě naopak.
Místo na památníku Sedmidenní války v Orlové už zanedlouho opět zaplní majestátní Slezská orlice. Umístění třicetitunového kamenného sousoší provází pečlivá příprava včetně přesné trasy pro jeřáb.
Příběh sochaře Martina Chmelaře, který tvoří obří kopii kamenného sousoší pro památník v Orlové sledujeme v časosběrném seriálu. Zloději nečekaně vykradli jeho pražský ateliér.
Dokument přibližuje jednotlivá studia a představuje témata, která zajímají mladé umělce. Režisérské dvojici ovšem nejde o generační portrét, spíše o přiblížení uzavřené bubliny.
Nejprodávanějším výtvarným umělcem na tuzemských aukcích za posledních deset let je Krištof Kintera. Sochař připravuje novou instalaci pro Českou filharmonii.
Potíže nastaly při formálním převodu nemovitosti z rukou městské části na magistrát. Praha 1 za převod požaduje ‚relevantní náhradu‘. Jednou z variant je i zhruba deset milionů korun.