Nelze ukončit výrobu aut se spalovacími motory, aniž by to uškodilo evropskému průmyslu, tvrdí výrobci. Europoslanec Luděk Niedermayer (TOP 09) ale v Interview Plus tvrdí, že mezi výrobci není shoda.
U teplických Stínadel se utkalo sedm profesionálních týmů z celého kraje, dvě družstva podnikových hasičů, čtyři sestavili dobrovolní hasiči a dorazil také tým ze Slovenska.
Tak, jak jsou milníky nastaveny, to trh v tuto chvíli není ochoten akceptovat. A další klimatické politiky Evropské unie jdou proti tomu, říká ředitel Sdružení automobilového průmyslu.
U čínských elektromobilů je nedovolená státní podpora, což Unii umožnilo uvalit cla. Číňané jsou ale velmi chytří a znají cesty, jak protiopatření obcházet,“ upozorňuje Radek Špicar.
Žena v ukradeném Audi před zátarasem zastavila, ale když se k ní policisté přiblížili, znovu šlápla na plyn a narazila do dvou služebních vozidel i do jednoho ze zakročujících policistů.
Lidé, kteří nejezdí na kole, nemají pohybové návyky s rovnováhou. A z auta máme tendenci točit volantem, vysvětluje instruktor autoškoly Jiří Novotný, proč je dobré učit se řídit jednostopá vozidla.
Stočení tachometru o 50 000 km představuje navýšení kupní ceny o 10 až 13 procent. „Sumu, o kterou kupec zbytečně auto přeplatí, pak ještě vydá za neočekávané opravy,“ říká ředitel společnosti Cebia.
„Teď předáváme tři auta a odpoledne budeme předávat další tři. K večeru jednu sanitku nemocnici,“ popsal šéf spolku Neohnutí. Také uvedl, že všichni bojujeme jeden společný boj.
Smrt 37leté řidičky v Remeši způsobila exploze dílu od japonské společnosti Takata. Francouzské ministerstvo dopravy varuje, že problémové airbagy mohou být v autech asi 30 značek, včetně Škody.
„Skoro pořád“ má problém dopravit se za základními potřebami každý dvacátý Čech, tedy pět procent populace. Dalších šest procent uvádí, že tyto potíže zažívá často a patnáct procent občas.
Koupit ojeté auto v dobrém technickém stavu není vždy úplně jednoduché. Nepomáhá tomu ani skutečnost, že se autobazary někdy snaží závady na vozech zatajit.
Evropské automobilky vydělávají na SUV se spalovacími motory, proto se nepouštějí do elektromobility. Čína ale tlačí na rychlejší změny. Druhý díl rozhovoru s expertem na energetiku Janem Osičkou.
Češi milují spalovací motory a nechtějí se jich vzdát. Budou muset, stejně jako evropské automobilky. Říká expert na energetiku Jan Osička v první části dvoudílného rozhovoru o elektromobilech a Číně.
Vezme se off-road nebo jiné auto s pohonem na všechna čtyři kola, vyndají se veškeré zbytečnosti, jako jsou dveře nebo čalounění, a předělají se sedadla.
Za stejnou cenu se od dubna budou prodávat tři modelové řady - Ferrari 296, SF90 a Roma. Oblíbenější modely, včetně SUV Purosangue, 12Cilindri a F80, se však dočkají zvýšení cen až o deset procent.
Strach o svůj dům má Karel Matějka. „Já jsem jeden z prvních na řadě. I když se město a kraj zaklínají tunelem, tak ten by se musel kopat z povrchu a minimálně pět rodinných domů by padlo," myslí si.
Referenda, které pořádalo město, se ale zúčastnila jen čtyři procenta z téměř 1,4 milionu registrovaných voličů. Šlo o třetí podobný plebiscit v Paříži v posledních třech letech.
Systém propojuje vozidla mezi sebou a zároveň propojuje vozidla s pevnými zařízeními u dálnice. Přijímá od nich informace o situaci v provozu - kromě varování o překážce taky o nebezpečí náledí.
Nový celostátní správní úřad má vzniknout z dosavadního Centra služeb pro silniční dopravu. Novinkou se má ve středu zabývat v závěrečném schvalování Sněmovna.
Případné sankce za nesplnění cílů by se tak vyměřovaly až po pěti letech, tedy po roce 2029. V rámci tohoto pětiletého období by se měly emise snížit o 15 procent.
Na místě byl od rána kriminalistický technik, aby shromáždil důkazy. Podle mluvčí zatím není možné vyčíslit způsobenou škodu. Po pachateli policie pátrá.