Testovací provoz potrvá zhruba půl roku. S vozy lze jezdit kamkoli i do zahraničí, maximální doba výpůjčky je 10 dní. V ceně je palivo, pojištění, dálniční známka i servis.
Lidé dostanou virtuální modrou kartičku. Vyřídit si ji mohou fyzicky na úřadě nebo online včetně platby. Za místo v zóně by měli lidé zaplatit za první auto 800 korun a za druhé 2000 korun.
„Tím, že opravujeme hrad, se nám zvýšil turistický ruch. Lidé mají zájem o to, co se tam děje, a jak se místo mění,“ popisuje nezávislá starostka Miloslava Křimská.
Kauza s přezdívkou Dieselgate se poprvé objevila v září 2015, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí obvinila automobilku Volkswagen, že do svých vozidel instalovala speciální software.
„Hrstka řidičů porušuje pravidla opakovaně a taky vědomě, třeba tím, že auta přepisují na různé provozovatele a z pokut si nic nedělají,“ říká mluvčí Brna Filip Poňuchálek.
Důvodem pro instalaci represivních radarů je zvýšení bezpečnosti na silnicích i v jejich okolí. První takové zařízení už město spustilo do provozu loni v létě u průtahu místní částí Nová Dědina.
Nová turbookružní křižovatka v Plzni u Makra bude plně průjezdná od sobotního rána. „Kapacita se zvýšila o 30 až 40 procent. Řidiče by tam nyní neměly čekat žádné kolony,“ tvrdí Miroslav Blabol z ŘSD.
Pro některé řidiče, kteří tam nechávají stát auto a pokračují vlakem do práce, to je komplikace. Po zavedení novinky dostala pokutu spousta majitelů vozů.
Nelze ukončit výrobu aut se spalovacími motory, aniž by to uškodilo evropskému průmyslu, tvrdí výrobci. Europoslanec Luděk Niedermayer (TOP 09) ale v Interview Plus tvrdí, že mezi výrobci není shoda.
U teplických Stínadel se utkalo sedm profesionálních týmů z celého kraje, dvě družstva podnikových hasičů, čtyři sestavili dobrovolní hasiči a dorazil také tým ze Slovenska.
Tak, jak jsou milníky nastaveny, to trh v tuto chvíli není ochoten akceptovat. A další klimatické politiky Evropské unie jdou proti tomu, říká ředitel Sdružení automobilového průmyslu.
U čínských elektromobilů je nedovolená státní podpora, což Unii umožnilo uvalit cla. Číňané jsou ale velmi chytří a znají cesty, jak protiopatření obcházet,“ upozorňuje Radek Špicar.
Žena v ukradeném Audi před zátarasem zastavila, ale když se k ní policisté přiblížili, znovu šlápla na plyn a narazila do dvou služebních vozidel i do jednoho ze zakročujících policistů.
Lidé, kteří nejezdí na kole, nemají pohybové návyky s rovnováhou. A z auta máme tendenci točit volantem, vysvětluje instruktor autoškoly Jiří Novotný, proč je dobré učit se řídit jednostopá vozidla.
Stočení tachometru o 50 000 km představuje navýšení kupní ceny o 10 až 13 procent. „Sumu, o kterou kupec zbytečně auto přeplatí, pak ještě vydá za neočekávané opravy,“ říká ředitel společnosti Cebia.
„Teď předáváme tři auta a odpoledne budeme předávat další tři. K večeru jednu sanitku nemocnici,“ popsal šéf spolku Neohnutí. Také uvedl, že všichni bojujeme jeden společný boj.
Smrt 37leté řidičky v Remeši způsobila exploze dílu od japonské společnosti Takata. Francouzské ministerstvo dopravy varuje, že problémové airbagy mohou být v autech asi 30 značek, včetně Škody.
„Skoro pořád“ má problém dopravit se za základními potřebami každý dvacátý Čech, tedy pět procent populace. Dalších šest procent uvádí, že tyto potíže zažívá často a patnáct procent občas.
Koupit ojeté auto v dobrém technickém stavu není vždy úplně jednoduché. Nepomáhá tomu ani skutečnost, že se autobazary někdy snaží závady na vozech zatajit.
Evropské automobilky vydělávají na SUV se spalovacími motory, proto se nepouštějí do elektromobility. Čína ale tlačí na rychlejší změny. Druhý díl rozhovoru s expertem na energetiku Janem Osičkou.
Češi milují spalovací motory a nechtějí se jich vzdát. Budou muset, stejně jako evropské automobilky. Říká expert na energetiku Jan Osička v první části dvoudílného rozhovoru o elektromobilech a Číně.