Co přesně je potravina českého původu, by v budoucnu měl jasně říkat zákon. Plánuje to ministr zemědělství Marian Jurečka z KDU-ČSL. Výrobci a obchodníci by pak podle něj dostávali pokuty, pokud by u svých produktů stanovená pravidla nesplnili.
České republice se sice v Bruselu podařilo získat pro výrobky jako České pivo, Hořické trubičky, Třeboňský kapr nebo Špekáčky nálepku chráněného označení, čeští zákazníci o tom ale stále příliš nevědí. Výrobci se proto rozhodli představit pravé domácí potraviny v kampani za 52 milionů korun. Podílet se na ní budou kromě potravinářů také stát a Evropská unie.
České technologické firmy mají možnost prorazit se svými produkty v jihovýchodní Asii. Umožní jim to projekt CzechAccelerator. Jeho zakladatelé právě dnes otevírají pobočku v Singapuru. Projekt nabízí finanční podporu a pomoc před odjezdem i v průběhu pobytu.
Výrobky s označením Česká kvalita s původem z Polska nebo Slovenska jsou stále na trhu. Poté, co Státní zemědělská a potravinářská inspekce zjistila chybu v Penny Marketu v Českých Budějovicích, nařídila přeznačit produkty ve všech jeho pobočkách v zemi. Mělo se tak stát nejpozději včera. V Jihlavě ale řetězec zahraniční výrobky stále vydává za české.
O pořádný balík peněz ze státního rozpočtu se poperou reklamní agentury. Ministerstvo zemědělství totiž vyhlásilo zakázku na marketingovou podporu značky Klasa za 327 milionů korun. Podle výrobců přitom značka Klasa na lepší prodejnost zboží nemá vliv.
Zahraniční společnosti investovaly v Číně v loňském roce 106 miliard dolarů. Trh v nejlidnatější zemi světa totiž zůstává lukrativní i přes existující obchodní překážky. V Číně se také uplatňuje i řada českých firem a výrobků, mezi nejpopulárnější pak patří automobily značky Škoda. Číňané si ale oblíbili třeba i české sklo, které zdobí stále více hotelů nebo rezidencí.