Jízdy historických vlaků nejspíš nový evropský zabezpečovač v Česku nezastaví. I když Správa železnic dlouho nechtěla o historických vlacích na tratích s ETCS ani slyšet, nakonec připouští změnu.
Stávka, která ochromila také spoje s Českem, skončí v 18.00. Dráhy upozornily, že cestující musí s problémy počítat po zbytek dne i po skončení protestu. Plné obnovení provozu slibují od soboty.
Stavba mostu v Rosicích nad Labem nedaleko Pardubic je součástí zdvojkolejnění části trati do Hradce Králové. Kvůli tomu je nutná úplná výluka. První vlaky na nový most znovu vyjedou před Vánocemi.
Francouzi při zavádění opatření vycházeli z dat, podle kterých letecké spoje na krátké vzdálenosti mají v průměru na jednoho cestujícího 77krát vyšší emise oxidu uhličitého než běžné vlakové spojení.
Na trati jindřichohradecké úzkokolejky nejezdí vlaky už několik měsíců. V současné době ve večerních hodinách nezbývá lidem nic jiného, než použít osobní automobil. Spolek obcí by to mohl změnit.
Některé vlaky na linkách S1, S2, S7, S9 a S12 byly odřeknuty, na lince S7 je mimo provoz úsek mezi pražským hlavním nádražím a Českým Brodem. Cestující mohou použít spoje z Masarykova nádraží.
„Jedná se o provizorní řešení do doby, než bude vybudován podchod a výtah na Žižkov. Ten se stále ještě staví,“ potvrdila mluvčí Správy železnic Nela Friebová.
„Výpadek z tržeb, které nám způsobil covid, kulminuje k číslu čtyři miliardy. Ale to je problém nejenom našeho typu byznysu, je to problém celospolečenský a celosvětový,“ říká Bednárik.
Nizozemská národní železniční společnost hodlá vyplatit odškodnění Židům, které její vlaky za druhé světové války převezly do koncentračního tábora Westerbork na severovýchodě okupovaného Nizozemska.
Pražský Negrelliho viadukt bude od úterý na dva roky zavřený. V souvislosti s tím začíná platit výlukový jízdní řád pro dvojici tratí z Masarykova nádraží do Děčína a rovněž do Kladna a Rakovníka.
Vláda rozhodla o tom, že z Prahy do rakouského Lince začnou jezdit expresní vlaky. Čtyři páry expresních spojů by měly ročně přijít na zhruba 85 milionů korun. Jízda se podle ministra dopravy Dana Ťoka (ANO) zkrátí zhruba na 4 hodiny a zatraktivní železniční spojení mezi Českem a Horními Rakousy.
Nový rakouský premiér Christian Kern se dnes ujme úřadu. Nahradí tak Wernera Faymanna, který nečekaně rezignoval kvůli špatným výsledkům sociálních demokratů v prvním kole prezidentských voleb.
Stávky na německé železnici už nehrozí. Odbory strojvedoucích se po roce dohodly s vedením Německých drah na nové kolektivní smlouvě. Odboráři vymohli snížení přesčasů a přijetí dalších 300 strojvedoucích. Také tím se má zaměstnancům snížit objem práce.
Polská železniční nákladní doprava míří na jih, první zastávkou je expanze do České republiky. Společnost PKP Cargo koupila za 2,8 miliardy korun většinový podíl ve firmě AWT. Jde o druhou vůbec největší polskou investici v Česku. Noví polští šéfové dnes představili své plány do budoucna.
Cestování vlakem na Slovensku prožívá největší změny za poslední roky. Na slovenské koleje totiž vstoupila konkurence z Česka, vláda zavedla bezplatné jízdné pro vybrané skupiny a slovenské dráhy si začaly cestující hýčkat.
Miliony Slováků jezdí od dnešního dne na železnici zadarmo. Začalo totiž platit nařízení slovenské vlády určené pro mladé lidi a seniory. Kabinet Roberta Fica od toho očekává, že ve vlacích přibude více cestujících. Opozice rozhodnutí kritizuje.
Vlaky v Německu v poslední době nejezdí podle plánu, strojvedoucí totiž ve více méně pravidelných intervalech stávkují. Každá další stávka je navíc delší než ta předchozí. A protože na stole stále není dohoda mezi vedením Německých drah a strojvedoucími, odbory znovu zahrozily. Německo prý čeká nejdelší stávka na železnici.
O výstavbě silnic a dálnic, ekonomické stabilizaci Českých drah, novém dodavateli na provoz mýtného systému nebo o obchvatu Českých Budějovic jednali odpoledne zástupci kolice na schůzce, kterou svolal premiér a šéf ČSSD Bohuslav Sobotka. Cílem bylo ujistit se, že se v resortu dopravy stihnou dodržet dané termíny, a bude se tak plnit programové prohlášení vlády.
Vlakové nádraží v Martinicích na Semilsku stojí už 140 let a za tu dobu se tam skoro nic nezměnilo. Výpravčí odbavují spoje páčkami, klikami a telefonem. Dráhy se ale postupně modernizují, a tak hrozí cennému starobylému nádraží zánik a proměna na automatickou moderní stanici.
Dopravní terminál v Jihlavě bude polovičatý, místní vlakové nádraží totiž bude opravené jen z půlky. Magistrát teď investuje do stavby kruhové točny, příjezdové silnice a parkoviště. Tím dojde k provázání vlakové, osobní a městské autobusové dopravy. Dráhy opraví budovu čekárny.
4:22
|Igor Maňour, Klára Stejskalová, Helena Šulcová|Zprávy ze světa
Milionové škody si každoročně připisují dopravní podniky, železnice i další společnosti kvůli řádění sprejerů. Německé dráhy teď vytáhly do boje. Proti graffiti chtějí nasadit bezpilotní letouny.
Průměrně každých 1200 metrů kříží silnice železniční trať. Celkem to znamená více než 8000 přejezdů a tedy i kritických míst. Jen letos na nich zahynulo devět lidí, i když v posledních letech se počet tragických nehod na přejezdech snižuje i díky očíslování jednotlivých přejezdů.
V celém Polsku dnes ráno nejezdily vlaky, odboráři totiž vyhlásili dvouhodinovou stávku. Zpoždění kvůli ní hrozí i mezinárodním spojům do České republiky.
Německá železniční společnost Deutsche Bahn zažalovala dodavatele kolejí včetně české firmy Moravia Steel. Kvůli údajné kartelové dohodě požaduje po výrobcích a dodavatelích odškodné 550 milionů eur, tedy téměř 14 miliard korun.