„Projekt není ekonomicky smysluplný a představuje obrovské riziko pro krajinu a její ekosystémy. Bylo by to ohromné plýtvání veřejnými prostředky i naším přírodním bohatstvím,“ uvedl Bartoš.
Podle ministerstva dopravy by splavnění Odry znamenalo napojení České republiky na evropskou síť vodních cest. Touto cestou by pak bylo možné transportovat kontejnery nebo automobily.
Prezident Miloš Zeman má v plánu setkání se spolkovým prezidentem Alexanderem van der Bellenem. Návštěva měla proběhnout už v dubnu, kvůli koronavirovým restrikcím se ale přesunula.
V tisku se ve čtvrtek dočtete, že schválením splavnosti Labe mezi Českem a Německem vláda pootevřela dveře kanálu Dunaj-Odra-Labe. Země se zavázaly, že budou udržovat minimální hloubku, píše Deník N.
Pomoc proti suchu nebo odvodňovací kanál? Experti varují před negativními vlivy stavby kanálu Dunaj-Odra-Labe. Podle nich vezme vodu z krajiny a negativně ovlivní biotopy.
Firmy Sweco a Aquatis se podle podezření detektivů účastnily pletich v soutěžích na tendry týkající se právě velkých vodních děl. Píšou o tom páteční Hospodářské noviny.
Musím se rovnou přiznat. Nejsem v otázce vodních kanálů, lodí a dopravy po řekách úplně objektivní. Jet lodí po řece je jedna z nejkrásnějších věcí, co znám a co jsem ve svém životě zažil.
Starostové pěti desítek měst a obcí z Olomoucka, Přerovska a Novojičínska žádají v memorandu vládu, aby pozastavila rozhodování o pokračování přípravy projektu vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe.
„Studie proveditelnosti prokázala, že to je rozumný projekt,“ říká v rozhovoru s Marií Bastlovou Michael Trnka ze společnosti Aquatis, jeden z autorů studie.
Kanál Dunaj-Odra-Labe, ale bez Labe. Centrální komise ministerstva dopravy kvůli vysokým nákladům navrhuje dále nepřipravovat tzv. labskou větev, která by stála více než 300 miliard korun.
Ministerstvo dopravy tají studii výhodnosti kanálu Dunaj-Odra-Labe. Údajně ještě není hotová. Resort navzdory tomu informoval, že projekt ze studie vyšel jako ekonomicky efektivní.
Studie hodnotila dopady kanálu z dopravního, vodohospodářského, energetického i rekreačního hlediska. Materiál ovšem nezahrnuje investiční náklady na zvýšení splavnosti jednotlivých řek.
Česko by se nemělo pouštět do ambiciózního dopravního projektu - kanálu Odra-Dunaj-Labe - dokud nebude jisté, že se do něj zapojí také okolní země. Řekl to dnes šéf resortu dopravy Antonín Prachař z hnutí ANO. Vizi prosazuje prezident Miloš Zeman, podle nějž by se mezinárodní kanál mohl stát důležitou dopravní tepnou a měl by prý ekologický přínos. Kritici oponují, že se jedná o megalomanský projekt, který naopak poškodí životní prostředí.
Příprava projektu plavebního kanálu Dunaj-Odra- Labe se odkládá na neurčito. Ministr dopravy Antonín Prachař z hnutí ANO zastaví soutěž na vypracování studie vodního díla, které by propojilo tři středoevropské veletoky.
Česká republika je jedinou zemí ze všech sedmadvaceti států Evropské unie, která nemá přímé nebo nepřímé spojení s mořem. Za několik desítek let by to už ale nemusela být pravda. Ministerstvo dopravy totiž chce do roku 2039 zbudovat koridor, který má napříč republikou spojit Dunaj, Odru a Labe, tedy vodní cestu, která má propojit tři moře. Obří projekt za asi 300 miliard korun však rozděluje veřejnost na zaryté odpůrce a zastánce.
Stavba kanálu Dunaj-Odra-Labe potrvá nejméně 15 let a na placení se mohou využít evropské dotace. Při návštěvě Ostravy to dnes prohlásil prezident Miloš Zeman. Setkal se také s dělníky strojírenských Vítkovic nebo studenty hladnovského gymnázia.
Získat levné spojení s mořskými přístavy. Po tom touží průmyslníci z Moravskoslezské kraje. A jsou proto velkými zastánci už dlouho plánovaného kanálu Dunaj-Odra-Labe. Právě o jeho budoucnosti diskutovali s odborníky a politiky v Ostravě.
Umělý kanál spojující Labe a Dunaj se v každém případě začne stavět, tvrdí Jan Skalický, který je pověřený řízením Ředitelství vodních cest. Uvedl to ve Dvaceti minutách Radiožurnálu.