Brněnští vědci zatím otestovali eye-tracker na desítkách dětí. A podle Romana Švaříčka jsou schopni s devadesátiprocentní jistotou zjistit, zda je participant dyslektik, nebo ne.
Divadelní hra není jediným bodem celého Dne dyslexie. Ten má podle organizátorky Aleny Kupčíkové ukázat i kladnou stránku této poruchy, kterou ona sama trpí.
Francouzští vědci objevili možnou příčinu dyslexie. Za poškození mozku, které způsobuje poruchy čtení, psaní a vyslovování údajně může anomálie skrytá v malých buňkách lidského oka.
Mylujeme Den dyslexie, stojí na plakátu k akci v pražské galerii. Nejde o tiskovou chybu, ale o snahu upozornit na to, že ve společnosti jsou děti i dospělí, pro které je problém tuto chybu spatřit.
Život s dyslexií dnes může být o trochu snazší než dřív. Při této specifické poruše učení pomáhají hlavně nové metody výuky včetně nejrůznějších pomůcek. Ty dnes představují výtvarníci v pražské Národní galerii. Koná se tu totiž akce k pátému ročníku Dne dyslexie, který připadá na nadcházející úterý.
Kroměřížská základní škola Oskol vytvořila komplexní podmínky pro dyslektické děti. V rámci každého ročníku zřídila speciální třídu určenou pouze žákům s vývojovými poruchami učení.
Po letních prázdninách dnes začal nový školní rok nejen dětem a učitelům, ale také asistentům a asistentkám. O nich se mluví málo, jsou přitom velmi důležitou součástí školního systému. Podle odborníků jsou asistentky nezbytné, bylo by jich potřeba mnohem víc a do budoucna se bez nich neobejde čím dál víc dětí.
Vysokoškoláků s dyslexií přibývá. V Ostravě jim stejně jako tělesně postiženým studentům pomáhají specializovaná centra. Například Centrum Pyramida při Ostravské univerzitě dyslektikům zajišťuje individuálnější přístup. Úlevy sice čekat nemohou, pokud ale mají třeba problémy s psaním, jdou místo testu na ústní zkoušku. Využít mohou i modernější učebnice.
„Písmena kolem nás“ se jmenuje workshop dyslektických umělců, kteří dnes až do 16 hodin vystupují v Národní galerii v pražském Veletržním paláci. Oslovují hlavně děti a chtějí ukázat, že komu nejdou písmena, může mít o to větší talent třeba na výtvarné umění.