Za 32 let zaplatil stát za odstraňování starých ekologických zátěží už víc než 60 miliard korun, tempo likvidace je ale stále pomalé. Vyplývá to z pondělní zprávy Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ).
Celkem stát eviduje přes 10 tisíc kontaminovaných míst nebo míst, u kterých je na kontaminaci podezření. Nápravu brzdí nedostatek financí i obtížné zjišťování skutečného rozsahu škod.
Zájemci se mohou bezplatně registrovat až do úterý 24. ledna včetně. Během daného týdne pak cestují do práce takzvaně bezmotorově, tedy pěšky nebo na kole.
Proti stavbě rozhledny protestují ekologické organizace. Vadí jim zásah do chráněného území, protože masiv Králického Sněžníku se řadí do takzvaného alpínského bezlesí.
Nákup staršího auta se možná prodraží. Vláda se zabývá návrhem Svazu obchodu a cestovního ruchu, podle kterého by se měla rozšířit ekologická daň na vozy splňující emisní normy Euro 3 a 4.
Likvidace jedů v ostravských ropných lagunách bude pokračovat. Tendr na odstranění jedné z největších ekologických zátěží v Česku vyhrála firma AVE CZ odpadové hospodářství. Stát za to zaplatí téměř 430 milionů korun bez DPH.
Dnes už jen torzo bývalé slévárny Růženina huť a také strojírny ve Skuhrově nad Bělou majitelé brzy zdemolují. Firma Porkert se tam ve své době proslavila výrobou především mlýnků na maso a jiných kuchyňských pomocníků, ale také litinových rámů ke klavírům.
Pardubický kraj pokračuje v likvidaci starých ekologických zátěží. Ty jsou pozůstatkem působení celé řady průmyslových podniků v době před rokem 1989. V těchto dnech třeba odborná firma odstraňuje skládku v Dolní Lipce na Kralicku.
Lidem z ostravských Fifejd by se do čtyř let mohlo lépe dýchat. Státní podnik Diamo vybírá firmu, která odtěží zbytek ropných kalů po bývalé rafinérce Ostramo. Místní by si i v létě mohli po letech konečně bezstarostně otevřít okno.
Odstranění ekologické hrozby z bývalé chrudimské Transporty zabere více času, než počítal původní plán. Definitivní likvidace ohnisek starého znečištění by měla skončit až v polovině roku. Několikaměsíční zpoždění způsobila složitá administrativa.
Likvidace staré ekologické zátěže na území bývalé chrudimské Transporty zatím žádné nepříjemné překvapení nepřinesla. Jedna z největších ekologických zakázek v historii města pokračuje podle plánu.
Rafinérie Paramo chce zlikvidovat ekologické zátěže uvnitř svého areálu. Letos byly v jeho blízkosti vybudovány dva sanační drény, z nich se bude odčerpávat podzemní voda znečištěná ropnými látkami.