Silničáři v Olomouckém kraji v květnu místo oprav jednali s dodavateli obalovaných směsí o nových cenách. Ty se od začátku ruské invaze na Ukrajině zvýšily o několik desítek procent.
„Bohužel to bude investora něco stát. Podle našich prvních odhadů půjde o částky ve vyšších jednotkách milionů korun. Vše nyní analyzujeme a projednáváme s investorem,“ uvedla mluvčí Eurovie.
Stavba úseku D11 z Hradce Králové do Smiřic v délce 15,5 kilometru začala 2. října 2018. Sdružení ho mělo postavit za 2,59 miliardy korun bez DPH, hotov měl být v roce 2022.
Dodatek by měl být uzavřen do 15 února, obě strany sporu by pak měly své odstoupení od smlouvy vzít zpět. Firma žádá navýšení ceny za stavbu o zhruba 200 milionů korun.
Sdružení firem v čele se společností Eurovia odstoupilo od smlouvy s Ředitelstvím silnic a dálnic na výstavbu dálnice D11 z Hradce Králové do Smiřic. Stěžuje si, že ŘSD jim nepředalo staveniště.
Sněmovna žádá vládu o stanovení konkrétní odpovědnost organizací, firem a osob za škody, které vznikly státu při stavbě dálnice D47. Týká se to škod způsobených mimo jiné nekvalitním výkonem dozoru.
Nejpozději do srpna musejí společnosti Skanska a Eurovia zaplatit půlmiliardové pokuty za účast ve velkém kartelu stavebních firem. Rozhodl o tom Krajský soud v Brně, který jim nepřiznal odklad proti rozhodnutí antimonopolního úřadu. Společnosti rozhodnutí soudu respektují a pokutu zaplatí.
Na dálniční mosty v Ostravě-Přívoze se dnes vrátil běžný provoz. Ačkoli byly mosty postaveny v roce 2008, silničáři je museli letos v květnu zavřít kvůli havarijnímu stavu. Kompletní rekonstrukce trvala půl roku a vyšla na necelých 50 milionů korun. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chce, aby náklady na opravu uhradila firma Eurovia, která mosty před sedmi lety postavila.
Oprava dvou mostů na dálničním přivaděči v Ostravě neskončí v září, jak se původně předpokládalo, ale zhruba o dva týdny později. V náspech mostů, které jsou po několika letech používání v havarijním stavu, se našly materiály, které tam neměly co dělat. Ředitelství silnic a dálnic požaduje od stavební firmy Eurovia náklady na rekonstrukci v desítkách milionů korun. Některé spory se v poslední době daří aspoň částečně řešit.
Praha řeší další problém s tunelovým komplexem Blanka. Podle Českomoravské asociace dopravního značení jsou na silnici v tunelu padělané odrazky. Magistrát i dodavatel materiálu, firma Eurovia, tvrzení popírá.
Další dva úseky dálnice D3 mezi Veselím nad Lužnicí a Českými Budějovicemi postaví stavební společnosti Strabag a Eurovia. Vítěze tendrů za zhruba miliardu korun vybralo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
Mosty v havarijním stavu na ostravské části dálnice D1 opraví stát. Náklady pak chce vymáhat po stavební firmě Eurovia. Ta totiž dnes v odpovědi na dopis Ředitelství silnic a dálnic zopakovala, že prý není viníkem špatného technického stavu mostů, a proto je opravovat nebude.
Pokud stavební společnost Eurovia nezačne v určené době řešit problémy s mosty v Ostravě, kterým hrozí zřícení, stáhne stát její bankovní garance. Následně vypíše nové výběrové řízení na opravu mostů. V České televizi to řekl ministr dopravy Dan Ťok s tím, že by byl rád, aby stavební práce začaly nejpozději v dubnu. Mosty jsou sjezdy z dálnice D1 v Ostravě-Přívozu.
Zemina z utrženého svahu, která leží na části rozestavěné dálnice D8, by měla být do konce roku pryč. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo smlouvu s firmami Eurovia, Metrostav, Stavby mostů Praha a Berger Bohemia, které to budou mít na starosti. Zakázku firmy dostaly bez výběrového řízení, ŘSD to zdůvodňuje tím, že je třeba se sanací svahu u Dobkoviček na Litoměřicku začít co nejdříve.
Nejpozději 15. listopadu bude dálnice D1 bez dopravních omezení. Po tři čtvrtě roce si tak řidiči na několik měsíců odpočinou od uzavírek. Teplická dálnice D8 ale bude kompletní nejdříve za tři roky a oprava ostravské dálnice je stále v nedohlednu.
Silničáři začínají odstraňovat omezení na dálnici D1 u Prahy. Už od zítřka by neměli řidiči ráno čekat v nekonečných kolonách u Průhonic na příjezdu do hlavního města, v provozu by měly být opět tři pruhy. A to o tři týdny dřív, než bylo plánováno.
Dva dálniční přivaděče v Ostravě-Přívozu zatím zůstanou částečně otevřené. Úplná uzavírka kvůli špatnému technickému stavu v nejbližší době nehrozí. Na mosty už nesmí auta nad tři a půl tuny, ostatní řidiči mohou projíždět omezenou rychlostí.
Spor o problematické mosty na dálnici D1 přes ulici Slovenskou v Ostravě se přiostřuje. Soňa Křítková, dočasně pověřená vedením ŘSD, pro deník Právo uvedla, že jsou mosty v havarijním stavu, a že ŘSD zvažuje jejich úplné uzavření. Stavební firma Eurovia se ale proti těmto tvrzením ohradila.
Vedení ministerstva dopravy na dálnici D1 u Ostravy objevilo další závady. V úseku, který stát zatím neúspěšně reklamuje u stavební firmy Eurovia, se zhoršil stav mostních nájezdů na Slovenskou ulici. Podle ministra Antonína Prachaře bude nutné zvážit omezení provozu nebo rychlosti, jak už se stalo na jiných úsecích.
|Simona Bartošová, Veronika Neprašová, Tereza Chlubná|Zprávy z domova
Ředitelství silnic a dálnic odmítlo návrh stavební společnosti Eurovia na spolupráci při opravách zvlněné dálnice D47. Eurovia navrhla, aby si náklady s ŘSD rozdělila. Firma by měla na starosti méně závažné vady, ŘSD by pak opravilo zásadní konstrukční chyby. Podle ŘSD by to ale bylo nevýhodné, protože většinu nákladů by musel uhradit právě stát.
Začátek oprav zvlněné dálnice D 47 u Ostravy je zatím nejistý. Ministr dopravy v demisi Zdeněk Žák sice po včerejším jednání se stavební společností Eurovia řekl, že největší vlny začnou dělníci opravovat na jaře, firma je však v odhadu opatrnější.
Ministr dopravy v demisi Zdeněk Žák se sešel se zástupci společnosti Eurovia a Ředitelství silnic a dálnic kvůli zvlněné dálnici D47 na severní Moravě. Eurovia ministerstvu navrhla, že nejhorší úseky srovná a na své náklady bude dálnici při problémech opravovat.
Ministerstvo dopravy a firma Eurovia budou večer znovu řešit opravu zvlněné dálnice D47 na severní Moravě. Ministr Zdeněk Žák chce od ředitele stavební společnosti Martina Borovky slyšet návrh dalšího postupu.
Zástupci ministerstva dopravy a stavební společnosti Eurovia dnes jednali ohledně zvlněné dálnice D47. Před dvěma týdny ministr dopravy v demisi Zdeněk Žák předložil novinářům fotografie, které měly dokázat, že pod dálnicí chybí vrstva kameniva a štěrkové drti, a tedy že Eurovia při stavbě chybovala. Zástupci společnosti dnes předložili doklady, podle nichž firma postupovala, jak měla. Ministerstvo chce věc znovu prověřit.
Do Klimkovic se vrátí stavbaři a pustí se do oprav nedávno dokončené kanalizace. Radnice na ní totiž reklamuje několik set vad. Hlavním problémem je, že potrubí netěsní a propouští spodní vodu, za kterou pak město platí miliony navíc. Obyvatelé jsou nespokojení a obávají se, že se budou muset opět vyhýbat rozkopaným ulicím.
Za zvlnění úseku dálnice D1 na Ostravsku, dříve označovaného jako D47, prý nikdo nemůže. Policie totiž trestní oznámení, které podalo Ředitelství silnic a dálnic, odložila. Podnik s tím ale nesouhlasí a podal proti usnesení stížnost.
Ředitelství silnic a dálnic dnes podává poslední čtyři z celkem dvanácti žalob na stavební firmy kvůli zvlněné dálnici D47. Koncem listopadu končí záruční doba a podáním žalob se stát jistí, že nebude muset více než tisíc závad odstraňovat na své náklady.