U letadel, která dlouhou dobu nečinně stála, je také potřeba vyměnit pneumatiky a promazat všechny potřebné části. Kvůli pandemii vyřazeno z provozu více než 16 tisíc letadel.
Letadla Boeing 737 MAX byla téměř dva roky odstavena kvůli dvěma nehodám, při nichž zahynulo 346 lidí. V závěru letošního ledna jejich provoz povolila Evropská agentura pro bezpečnost letectví.
Jednou ze změn, kterou si unijní regulátor vnutil, je nová certifikace stabilizačního systému MCAS. U něj se zjistilo, že patrně sehrál klíčovou úlohu při tragických nehodách.
Letadla Boeing 737 MAX stáhli z provozu minulý rok v březnu po sérii nehod. Problém byl v systému řízení letu, kvůli kterému byl výrobce nucen provést úpravy.
Malé dvoumístné letadlo Pipistrel Velis Electro, určené pro výcvik pilotů, čerpá energii z baterie. Dokáže létat nejméně 50 minut, což bývá typické pro využití v leteckých školách.
Letadla byla po dvou tragických nehodách vyřazena z provozu v březnu. Evropská agentura pro bezpečnost letectví očekává, že povolení k letům znovu udělí v lednu.
Nově vyvíjený vrstvený materiál, který vědci vytvořili, ani po čase neprohoří a nevytváří kouř. Aby seale materiál mohl reálně využít v kabinách letadel, musí získat potřebnou certifikaci.
Opatření souvisejí s obavami ohledně bezpečnosti po nedělní havárii stroje Boeing 737 MAX 8. Kanada tento krok zatím neplánuje, zvažuje ho ale Argentina a další jihoamerické státy.
Po havárii letounu Boeing 737 MAX 8 se řada leteckých společností i jednotlivých zemí rozhodla z preventivních důvodů vyřadit letadla tohoto typu z provozu.