„V posledních týdnech jsme také byli svědky případů, kdy byl automatický systém identifikace záměrně vypínán, ... takže se ukazuje chybná poloha plavidla,“ řekl Pekka Niittyla z pobřežní stráže.
Pobaltské státy z úmyslného rušení signálu GPS obviňují ruskou armádu. Estonské ministerstvo zahraničí tvrdí, že jde o součást ruské hybridní války proti Západu.
Hoax o klíčenkách se zabudovanými GPS zařízeními, které rozdávají zločinecké gangy, se šíří po internetu už více než deset let. Zpráva pochází z Jihoafrické republiky a vyvrací ji i česká policie.
V místě, kde jsou umístěné tzv. opakovače nebo repeatery satelitního signálu, navigace opět získá signál a přesnou pozici pro řidiče. Testování zařízení chce město vyhodnotit zhruba za měsíc.
Čínská lidová republika vyslala do vesmíru poslední satelit pro svůj nový navigační systém Pej-tou. Měl by pokrýt celou planetu a zajistit Číně nezávsilost od GPS.
Vláda začíná uvolňovat plošná opatření proti epidemii, nově boj s nákazou spoléhá na mobilní aplikace a data telefonních operátorů. Účinnost ale není prozkoumaná a zbývá vyřešit technické problémy.
Francouzští výzkumníci vybavili bezmála 170 albatrosů z ostrovů v jižním Indickém oceánu speciálními čidly. Zařízení ukazují GPS souřadnice ptáků a zároveň snímají radiové signály vysílané loděmi.
Se zloději doručených zásilek se nepotýká jen Michigan, ale celé Spojené státy. Například v Oregonu policisté do balíčků dávají GPS přístroje, se kterými zloděje snadno vystopují.
Zelená strana Švýcarska (GPS) získala 12,7 procenta hlasů, což je o 5,6 procentního bodu více než v roce 2015. Zelení liberálové (GLP) podle prognózy dostali 7,6 procenta hlasů a skončili šestí.
Právě fáze projektování je dnes často založena na metodě BIM, která vykresluje celou budovu ve 3D. Díky projektu se například snáz odhalí kazy budovy ještě před samotnou stavbou.
Poskytování satelitních navigačních služeb evropským systémem Galileo bylo obnoveno. Služby nefungovaly od minulého čtvrtka kvůli technickým problémům.
Evropský navigační systém Galileo trápí rozsáhlý výpadek. Už od čtvrtka nefunguje žádný z jeho satelitů na oběžné dráze Země. Problém může způsobit třeba horší zaměřování polohy u mobilních zařízení.
„Balíky dostanou v noci nohy,“ říká farmář z Tachovska o seně, které mu lidé kradou. Do balíků proto nainstaloval čidla, v noci na mobilu sleduje, kam putují a pak si pro ně přijde i s policií.
Podle měření z roku 1954 má nejvyšší hora světa výšku 8848 metrů. S tím ale ne všichni souhlasí. Podle Číny je ve skutečnosti nižší. Američtí geografové tvrdí opak.
Robot velikosti tříletého dítěte se vydal na cestu z Jablonce nad Nisou zcela sám vybavený vlastní autosedačkou s dobíjením a solárním kolektorem. Do Pelhřimova dorazil odpoledne 7. listopadu.
V pátek ráno byla Matylda ve Velkém Třebešově a dál pokračovala do Nového Města nad Metují, informovala facebooková stránka, která putování robotí stopařky mapuje.
České i evropské úřady chtějí omezit drony. Plánují zavést online autoškoly nebo poznávací značky. Jednalo by se o přidělený kód, který musí být čitelný dalekohledem nebo dohledatelný.
Dobrou navigaci potřebují sportovci víc než silné svaly a rychlý postřeh. Podrobnosti o tomto důmyslném systému prostorové navigace v lidském mozku vědci odhalují až v posledních letech.
Mapa, která se objevila na internetu, zachycuje výkony uživatelů aplikace Strava. Využívají ji sportovní nadšenci, ale i vojáci v zemích, jako je Afghánistán nebo Sýrie.
Revírník, kačer, mudla. Tyto výrazy zaznívají českými lesy a ulicemi stále častěji. Jedná se totiž o slang geocacherů, tedy těch, kteří propadli fenoménu geocachingu.
Jak dlouho bude trvat, než se nový úsek D11 objeví v navigacích nebo přímo v mapách chytrých telefonů? Nejrychlejší to bude u mobilů, déle to může trvat u starších aut.
Při testování nového motoru nechala společnost Boeing obletět letoun 787 Dreamliner trasu nad Spojenými státy ve tvaru obřího letadla. Během své cesty letoun urazil téměř 16 tisíc kilometrů.
Několik desítek pražských a plzeňských bezdomovců chodí po ulicích s GPS přístroji. Jsou součástí sociologického výzkumu, který zkoumá jejich každodenní pohyb po městě. Výsledky výzkumu můžou podle vědců sloužit například k lepšímu cílení sociálních služeb, píše časopis Týden.
Už za necelé dva roky si auta v případě nehody sama zavolají o pomoc. Vozidla budou muset mít zabudované senzory, které automaticky vyšlou tísňové volání. Takzvaný eCall musí od roku 2018 fungovat v celé Evropské unii, tedy i v Česku.