„Nejhorší hluk byl v noci, kdy se přejezdy vozíků opakovaly co 20 minut, takže s otevřeným oknem se tady nedalo spát,“ popisuje Jiří Krýsl, který bydlí hned u výrobny dlaždic.
Starostové dotčených obcí pro lehčí komunikaci se Správou železnic založili spolek Dopravní koridor Poodří. Vznesli celkem 61 požadavků, které chtějí mít závazně uvedené v projektové dokumentaci.
V referendu u příležitosti sněmovních voleb se hlasovalo celkem o sedmi otázkách, nadpoloviční většina voličů se vyslovila pro každou z nich. Vyjádřilo se přes 45 procent voličů.
Senzory bude možné přesouvat podle potřeby či požadavků místních. Délku zkušebního provozu město odhadlo zhruba na tři čtvrtě roku. Následně vyhodnotí, jak se technologie osvědčila.
V okolí podloubí si obyvatelé hlavně v pozdních večerních hodinách pravidelně stěžovali na hluk a další negativní chování lidí, kteří se v podloubí setkávají.
Autodrom v Mostě musí přestat svoje okolí obtěžovat nadměrným hlukem. Rozhodl tak Krajský soud v Ústí nad Labem, který podpořil žalobu manželů Huličkových.
Rozsudek přitom neurčuje, jak hlasitě mohou muzikanti hrát a ani jaký hluk může být jinde. Ale na zahradě stěžovatelů, kteří uspěli, nesmí být hluk z koncertu vyšší než 64 decibelů.
Stadion Santiago Bernabéu v Madridu prošel rozsáhlou rekonstrukcí a letos v létě hostí mnoho koncertů. Obyvatelé okolí stadionu ale nemají z koncertů takovou radost jako fanoušci.
Lidé ve Studenci nejvíc fandí při zápasech A mužstva. Na utkání většinou chodí 200 až 300 lidí, při důležitých zápasech až 500. Lidé hráče hlasitě podporují, zpívají nebo bubnují.
USA zažívají invazi cikád, jakou naposledy zaznamenaly v roce 1803. Celkem se do vzduchu, na stromy a do kontaktu s lidmi vydávají biliony zvířat, uvádí AP.
Podle ministerstva zdravotnictví je nutné rozlišovat u vlivu nadměrného hluku z hudebních produkcí ve venkovním prostoru obecné obtěžování a přímé zdravotní účinky.
„Rozhodně to bude o penězích. Ale to území je pro nás cenné. Je to vycházková část města Přerova. Bydlí tam tisíce lidí a byla by škoda, kdyby se znehodnotila část krajiny,“ říká náměstek primátora.
Tvar zkušebního letounu navrhli odborníci podle počítačových simulací, které trvaly několik let. Stroj teď čekají zkoušky ve vzduchu, ve kterých se ověří, jestli se hlučnost reálně podařilo snížit.
Z odůvodnění zákazu vjezdu není podle přezkumného rozhodnutí patrné, co návrh na zákaz iniciovalo. Spis, podle něj neobsahuje žádné potřebné písemné podklady jako třeba dopisy, e-maily či záznamy.
Nový zákaz míří podle radního hlavně na mladíky, kteří s oblibou v noci projížděli Starým Městem v okolí Dlouhé ulice v silných vozech či tam pořádali závody.
Nízkohlučný povrch rychleji stárne a průměrně po pěti letech je stejně hlučný jako běžný asfalt. „Z toho důvodu se dává jen do kritických míst,“ objasňuje specialista na hluk v dopravě Křivánek.
Před začátkem stavby dálnice byla zpracována hluková studie, podle které by limity překročeny být neměly. Akreditovaná firma bude měření provádět v následujících měsících celkem na sedmi místech.
Posledních deset let od zprovoznění tunelu se silničáři snaží snižovat hluk v okolí. Věří, že letos na podzim už měření vyjde tak, aby hygienici vydali kladné stanovisko a tunel byl zkolaudován.
Policie se událostí od pátku zabývá. Na místě policisté dosud neřešili žádné závažné protiprávní jednání, ale přijali několik oznámení o rušení nočního klidu hlasitou hudbou.