Ruské úřady ve Volgogradské oblasti musely dočasně uzavřít most přes řeku Don u města Kalač kvůli odklízení trosek dronů po rozsáhlém ukrajinském náletu, uvedl také tamní gubernátor.
Poloha koridoru budí obavy, protože je vklíněn mezi ruský Kaliningrad a Bělorusko, čímž může platit za „ideální“ výchozí bod pro případný ruský útok. Pobaltí by to odřízlo od pozemního zásobování.
Odborníci varují, že nejdůležitější britská národní infrastruktura je špatně chráněná, včetně plynových terminálů, podmořských kabelů, jaderných elektráren i dopravních uzlů.
Budoucí německý kancléř Friedrich Merz má v parlamentu zajištěnou dostatečnou podporu pro svůj záměr rozproudit ekonomiku a zvýšit výdaje na obranu prostřednictvím obří půjčky.
Bezpečnost podmořské infrastruktury se dostala do popředí po sérii výbuchů na plynovodu Nord Stream. Z vyjádření estonského ministra vyplývá, že NATO se bude v ochraně produktovodů angažovat.
„Nejvážnější situace je v Moravskoslezském kraji, a to zejména na Ostravsku a Opavsku, v Olomouckém kraji pak v podhůří Jeseníků,“ uvedla Správa železnic.
Naopak podle ruských úřadů mířily na kritickou infrastrukturu ukrajinské útoky. Bezpilotní letouny údajně vyřadily z provozu dvě elektrické stanice v Enerhodaru.
Prezident Nejvyššího kontrolního úřadu Miloslav Kala popisuje, jak podle něj hospodaří stát: „Zrovna štika v rybníku nejsme. Jsme takový ten líný kapr někde u dna.“
Jedna z největších elektráren v Charkovské oblasti na Ukrajině je po ruském útoku z 22. března zcela zničená. Po návštěvě elektrárny to uvedl ukrajinský ministr energetiky Herman Haluščenko.
Tomáš Kopečný poukazuje na to, že Rusové v posledním půl roce útočí na energetickou infrastrukturu, která zásobuje zbrojní průmysl, na rozdíl od minulé zimy.
„Pomohlo by i uvolnění pravidel pro zaměstnávání pracovníků ze zemí mimo Evropskou unii, o kterém se mluví dlouhodobě,“ popisuje ředitel Institutu silniční dopravy ČESMAD Tomáš Bicera.
Až skončí boj proti ruské invazi, Ukrajina bude potřebovat rychlou rekonstrukci infrastruktury, jejíž důležitou částí je civilní letecká doprava, uvedl ministr zahraničí Jan Lipavský (Piráti).
„Desetiminutové město“ je parafráze známějšího termínu „patnáctiminutové město“, ve kterém mají obyvatelé všechna důležitá místa, jako jsou školky a lékaři, na dosah ruky.
Nová pravidla mají podle jejích zastánců urychlit výstavbu silnic, dálnic, železnic a energetické infrastruktury. Normu nyní dostane k podpisu prezident.
V Ostravici na Frýdecko-Místecku, kde žije 2500 lidí, se staví. Do budoucna má v obci vzniknout více než 500 bytových jednotek. Většinou jde o rekreační stavby a domy s apartmánovými byty.
Němci podle Schustera v současnosti žijí v představě, že mají k dispozici LNG terminály a mohou čerpat plyn ze Spojených států nebo z Norska. Přechod na obnovitelné energie vyvolává obavy.
„Naše zpoždění se už začíná jasně ukazovat na číslech. Zaostáváme za Polskem, projevuje se to v pomalém dohánění předcovidové ekonomické výkonnosti,” upozorňuje Špicar.
Zima na Ukrajině bude krutá, varuje podle agentury Unian ukrajinská Národní komise pro státní regulaci ve sféře energetiky. Značná část infrastruktury, poničené ruskými útoky, stále není opravená.
„Většina českých firem, které na Ukrajině aktuálně fungují, zde byly aktivní už desítky let před ruskou invazí. Chceme ale na ukrajinské trhy dostat stovky nových firem,“ říká Tomáš Kopečný