Mezi poklopy se skví ten z Drážďan, do Liberce ho totiž poslali natřený zlatě. A budapešťský příspěvek do galerie je z mosazi a litiny, proto ho osadili ho do zdi.
„Nejedná se o žádný kanál Dunaj–Odra–Labe,“ říká vědec Trnka. Cílem nyní je vypočítat, jestli by vůbec mělo smysl dvě řeky propojit několik desítek kilometrů dlouhým zavlažovacím kanálem.
Plánovaná studie má zhodnotit ekonomické a ekologické aspekty případného splavnění Odry v českém pohraničí do Polska. Podle ministra dopravy Martina Kupky má určit, jestli do projektu investovat.
Podle ministerstva dopravy by splavnění Odry znamenalo napojení České republiky na evropskou síť vodních cest. Touto cestou by pak bylo možné transportovat kontejnery nebo automobily.
Závod kolem jedenácti měst Elfstedentocht se nedá jet každý rok, jen pokud je led dost silný. Naposledy se tak na fríských kanálech závodilo v roce 1997.
Město se obává, že dopady kanálu na řeku Odru by byly zásadní v celém rozsahu jejího toku. Stavba by ohrozila biotopy a ovlivnila by podzemní vody včetně zdrojů hromadného zásobování pitnou vodou
Pomoc proti suchu nebo odvodňovací kanál? Experti varují před negativními vlivy stavby kanálu Dunaj-Odra-Labe. Podle nich vezme vodu z krajiny a negativně ovlivní biotopy.
Firmy Sweco a Aquatis se podle podezření detektivů účastnily pletich v soutěžích na tendry týkající se právě velkých vodních děl. Píšou o tom páteční Hospodářské noviny.
Musím se rovnou přiznat. Nejsem v otázce vodních kanálů, lodí a dopravy po řekách úplně objektivní. Jet lodí po řece je jedna z nejkrásnějších věcí, co znám a co jsem ve svém životě zažil.
Nadšení i kritiku vyvolává stavba plavebního kanálu přes unikátní Viselskou kosu na polském Baltu. Průplav umožní polským lodím, aby se vyhnuly plavbě přes ruské teritoriální vody.
Vybudování vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe by v základní variantě stálo 610 miliard korun. Tato cena zahrnuje vybudování všech tří větví včetně napojení na území Slovenska a Polska.
Čeští reprezentanti ve vodním slalomu získali na evropském šampionátu celkem šest medailí. Pro většinu závodníků z české výpravy je ale Tacen neoblíbená destinace. Kvůli kanálu a zdejšímu počasí.
Varšava prosazuje vodní spojení mezi Dunajem, Odrou a Labem. Začít by chtěla splavněním Odry mezi polským městem Kandřín-Kozlí a Ostravou. Polsko proto začíná připravovat projekt s Českem a Slovenskem. A bude žádat o peníze z evropských fondů.
Navzdory dokonalé sportovní přípravě mohou překazit výkony olympioniků okolnosti, které nelze ovlivnit. To by mohl být problém na kanále v brazilském Riu, kde budou závodit rychlostní kanoisté a také veslaři. Ti čeští ale mají zprávy o tom, že vše má být v pořádku.
Průmyslu na Ostravsku by mohlo pomoci splavnění řeky Odry - z polského města Kožle až do Ostravy. V Bohumíně o tom jednali zástupci státních úřadů obou zemí. Jak v Česku, tak i v Polsku už vznikají studie, které určí nejlepší trasu pro budoucí lodní dopravu.
Olympijský kanál pro vodní slalom v Riu de Janeiru se ocitl bez vody. Kanoisté a kajakáři, kteří tam měli naplánovaný trénink, ho tak museli zrušit. Za vším je podle spekulací brazilských médií technická porucha generátoru elektřiny. Radnice potíže nevysvětlila.
Nizozemsko se musí vypořádat s problémem zarůstání vodních kanálů. Někde se tvoří koberce vodních rostlin, které ale nejsou v Nizozemsku vůbec doma. Jsou to invazivní druhy, které pocházejí ze zemí mimo Evropu, ale ve stojatých vodách kanálů se jim dobře daří.
Ve Zdiměřicích u Prahy by se měl příští rok na podzim začít stavět nejmodernější kanál s divokou vodou v republice. Celkové náklady jsou spočítané na 215 milionů korun a investorům by se měly vrátit hlavně z komerčních událostí, jako jsou teambuildingové akce. Kanál by měl ale také sloužit pro tréninky vodních slalomářů.
Projekt vodního kanálu Dunaj-Odra-Labe je podle slovenského premiéra možné realizovat. Robert Fico to řekl po setkání české a slovenské vlády v jihomoravských Valticích. Kanál, který by mohl přijít na stamiliardy korun, dlouhodobě prosazuje prezident Miloš Zeman. Podle Roberta Fica by to byla rychlá dopravní cesta.
Dnes večer začne vysílat Kino Barrandov, nový filmový kanál televizní skupiny Barrandov. Provozovatelé stanice chtějí zahájit program symbolicky v 18 hodin, 42 minut a 15 vteřin. Tedy v čas, který v sobě skrývá dnešní datum.
Německo mohutně investuje do modernizace vnitrozemských vodních cest. Přibližně 70 kilometrů nad Berlínem na kanálu Oder-Havel roste impozantní stavba – nový lodní výtah, který zefektivní kontejnerovou dopravu mezi Berlínem a nedalekým Baltským mořem.
Rejdaře na severu Čech trápí nejen nezvyklé sucho, ale také zanesené koryto řeky Labe. Lodě kvůli nízké hladině řeky naloží až o 200 tun zboží méně. Škody se už počítají v desítkách milionů.
Příprava projektu plavebního kanálu Dunaj-Odra- Labe se odkládá na neurčito. Ministr dopravy Antonín Prachař z hnutí ANO zastaví soutěž na vypracování studie vodního díla, které by propojilo tři středoevropské veletoky.
Skvělá atmosféra i organizace. Takové pochvaly si vyslechli pořadatelé zářijového mistrovství světa ve vodním slalomu v pražské Troji. Sami ale vědí, že by to mohlo být ještě lepší. Rádi by postavili nový umělý kanál a zároveň s tím celou oblast u řeky Vltavy zútulnili.