„Naposledy včera (ve čtvrtek) jsme dokončili lávku pro pěší v Široké Nivě. Naši ženisté vyzvedávají další konstrukce a o víkendu začnou stavět v obcích Zátor a Nýznerov,“ uvedla v pátek armáda.
Na lávce za 300 milionů korun se stále drží po deštích voda kvůli špatně položenému povrchu. Firma ho teď musí přebrousit a znovu vyspádovat. Bez oprav není možné lávku zkolaudovat.
Nová lávka na hlavním nádraží v Pardubicích je ve zkušebním provozu. Cestující upozorňují na nedostatky a ne vždy funkční eskalátory, Správa železnic bude vady reklamovat.
„Došlo k technické závadě, poruše na pístnici a rozvaděči. Pokud se podaří opravu dokončit, pak bychom se pokusili lávku zvednout,“ řekla mluvčí magistrátu Helena Kyselá.
Přelouč utratí za obnovu lávky asi 13 milionů korun. Přestože odborný posudek doporučil městu přemostění zbourat a postavit úplně nové, radnice zvolila variantu levnější.
Nová asi 300 metrů dlouhá Štvanická lávka, přezdívaná HolKa, má usnadnit pěším i cyklistům cestu mezi městskými částmi Praha 7 a Praha 8. Konstrukce spojení má vydržet až sto let.
Lávka v Hradci Králové je jedna z nejdražších svého druhu, stála 175 milionů korun. Podle kritiků je předražená, klouže, až příliš svítí a nenavazuje na cyklostezky. Hlavní architekt města ji hájí.
Asi 300 metrů dlouhá lávka je vyrobená ze speciálního materiálu a zabezpečená i proti povodním. Má vydržet až sto let a výrazně usnadnit cestu pěšky, ale třeba i na kole mezi oběma břehy Vltavy.
103 metrů dlouhá lávka přes Labe je unikátní konstrukcí i cenou. Na její překonání musí lidé ujít asi 140 kroků, to znamená co krok, to milion a čtvrt. Podle původních odhadů měla vyjít na pětinu.
Jiřímu Stráskému a Antonínu Semeckému hrozilo za nedbalostní obecné ohrožení až osmileté vězení. Při zřícení konstrukce se v prosinci 2017 vážně zranili čtyři chodci.
Tramvajová točna v Praze na Dlabačově s přilehlou železobetonovou lávkou po čase znovu ožívá – město tam otevřelo nové bistro a s místem má i další plány.
Nová lávka bude vzhledem připomínat bílý mramor. Vyrobena bude ze speciálního typu kompozitu „Je velmi výhodný, protože má vynikající trvanlivost a mechanické vlastnosti,“ říká jeden z autorů lávky.
Most dlouhý 721 metrů je v nejvyšším místě 95 metrů nad terénem. Podle majitele firmy bylo pro stavaře technicky nejnáročnější dostat nosná lana přes údolí z jedné strany na druhou.
Výsledná podoba mostu by měla co nejvíc připomínat originální kubistickou stavbu z roku 1928. Celá rekonstrukce se netýká jen samotného mostu, ale i jeho okolí.
Speciální beton navíc výrazně prodlouží standardní a předpisovou životnost lávky ze sta let na dvojnásobek. Hlavní část prací má začít v příštích týdnech.
„Je to pro mě takový bod zlomu,“ řekla paní Olga Radiožurnálu po překonání nové trojské lávky. Ta původní se zřítila v prosinci 2017. Viníka neštěstí soudy dosud neurčily.
Souběžně s těmito kontrolami po dokončení stavby přijdou na řadu potápěči, kteří detailně prohlédnou a zdokumentují dno řeky a břehy, zda jsou uvedeny do původního stavu a zpevněné.
Už tři roky od stržení původní lávky přes Labe zajišťuje spojení břehů přívoz. „Lávka je lávka, nemusím patnáct minut čekat na přívoz,“ říká Václav Pankiv z nymburské čtvrti Zálabí.
Konkrétní termín zahájení stavby zatím není, náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě) ale uvedl, že dělníci by mohli s pracemi začít příští rok. Stavba by mohla být hotová v roce 2022.
Hlavní město dokončuje stavbu nové trojské lávky. Dělníkům už zbývají v podstatě jen úpravy okolí nové konstrukce přes Vltavu. Předchozí lávka se zřítila před třemi lety, tehdy se zranili čtyři lidé.