Někdy jedou, někdy nejedou. Cestující si stěžují na nefunkční eskalátory na nové lávce v Pardubicích

Krátce po otevření nové lávky na hlavním nádraží v Pardubicích se na sociálních sítích objevily příspěvky ukazující, že nefunguje, jak má. Kromě nekvalitního provedení lávky, kterou za 300 milionů postavila Správa železnic, poukazují na nefunkční eskalátory. „Řešili jsme pouze případy, kdy šlo o nouzové zastavení,“ řekl pro iROZHLAS.cz mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. Nedostatky bude Správa železnic reklamovat.

Pardubice Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

„Lávka přes nádraží, pojízdné schody mokré, nefungovaly ani jedny,“ popisoval stav nově vybudované lávky tři dny po jejím otevření jeden z příspěvku na facebooku.

Na sociálních sítích se objevovaly fotky, odkazující na nekvalitní provedení stavby. V lávce podle nich zůstává voda, eskalátory jsou z boku nekryté, šrouby špatně zašroubované a celkové provedení lávky působí nekvalitně.

Video ukazující nefungující eskalátory sdílel na sociální síti X i zastupitel Vít Ulrych (KDU-ČSL). „Pokud tam nějaké nedostatky jsou, město by mělo lávku určitě reklamovat,“ doplnil pro iROZHLAS.cz.  

„Předpokládám, že Správa železnic bude chtít závady po dodavateli odstranit tak, aby lávka byla v bezvadném stavu, aby až jednou dojde k převodu lávky na město, netrpěla těmito vadami,“ řekl náměstek primátora města Pardubice Jan Hrabal (ANO). 

Reklamaci nedostatků na lávce potvrdil mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

„Ukazují se některé nedostatky a vady, které předkládáme zhotoviteli v rámci reklamace a budou v krátkém čase odstraněny. Především půjde o reklamaci odtokových poměrů z pochozích ploch, dokrytování kabelizace a zaslepení nefunkčních otvorů,“ řekl Gavenda.

Nouzové zastavení 

Gavenda doplnil, že k záměrné odstávce eskalátorů na pardubickém nádraží nedošlo. Příčinou zastavování tak podle Správy železnic nejsou poruchy, ale používání tlačítka STOP.

„Řešili jsme pouze případy, kdy šlo o nouzové zastavení, musela přijít obsluha a eskalátor znovu spustit,“ řekl Gavenda.

RegioJet chystá po nehodě v Pardubicích dokument o nedostatku vlaku. Pomůže dalším dopravcům

Číst článek

Nouzovým tlačítkem musí být eskalátory vybaveny z bezpečnostních důvodů.

V případě použití tlačítka dojde k zastavení pouze konkrétního ramene, eskalátory se tedy nezastaví všude současně. „Ani v ten moment to neznamená, že lidé musí jít pěšky. Vedle je výtah, kterým se mohou na nástupiště dostat. Tato bezbariérová varianta tam pořád je,“ zdůraznil Gavenda.

Jenže eskalátory nefungovaly ani v momentě, kdy byl na místě reportér serveru iROZHLAS.cz. 

„Eskalátory samozřejmě nejedou 24 hodin denně, rozjedou se jen v momentě, když k nim někdo přijde. Možná z toho někteří vyvozují, že jsou mimo provoz, pokud je třeba vidí z dálky,“ doplnil mluvčí Správy železnic.

Na lávce podle Správy železnic proběhly všechny funkční, protikorozní a zátěžové zkoušky a momentálně je ve zkušebním provozu. 300 metrů dlouhá lávka spojuje vlakové nádraží s ulicí K Vápence a umožňuje tak přechod k sídlišti Dukla.

Úklid lávky zajišťuje společnost Chládek a Tintěra Pardubice. Její provoz, včetně úklidu, odběru elektřiny a revizí vyjde ročně celkem na 7,5 milionů korun. 

Julie Dvořáková, vtk Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme