V dopoledních hodinách bylo v budově přes 300 volných míst. Celková kapacita je necelých 500. První hodina stání je zdarma, každá další za 20 korun. Celodenní stání ve vymezený čas vyjde na 50 korun.
„Pomohlo by i uvolnění pravidel pro zaměstnávání pracovníků ze zemí mimo Evropskou unii, o kterém se mluví dlouhodobě,“ popisuje ředitel Institutu silniční dopravy ČESMAD Tomáš Bicera.
Centrum Prahy se rozhodlo zavést parkoviště pro elektrokoloběžky. „Vadí, když zasahují do chodníku, že nemůže projít vozíčkář nebo matka s kočárkem,“ vysvětluje radní pro dopravu Prahy 1.
„Návštěvníci opravdu parkují, kde se dá i nedá. V těch nejvydatnějších dnech návštěvnosti zkouší opravdu úplně všechno,“ říká předseda komise městské části Svatý Kopeček František Prášil.
Parkovací místa dlouho vznikala podle normy, která vyhovovala velikosti aut před desítkami let.Třeba moderní SUV se tak do nich vejdou jen s velmi malou rezervou.
Z parkovišť ve Vrchlabí se do Špindlerova mlýna kromě návštěvníků závodů dostanou autobusy i lidé, kteří si tam přijeli zalyžovat. Kvůli poháru je uzavřena pouze černá sjezdovka ve Svatém Petru.
V doporučeních vyšel z výzkumu, který uskutečnil mezi obcemi v minulém roce. Z něj vyplynulo, že nejčastějším důvodem pro nepovolení vyhrazeného parkování je nesouhlas obce, tedy vlastníka komunikace.
Českem týdně projede asi 50 tisíc kamionů. Stát pro ně ale nemá dost odpočívadel. Přesto chce investovat 25 milionů korun do projektu inteligentního parkování pro nákladní dopravu.
V jiných zemích by byla parkovací garáž pro 12 500 kol obrovským úspěchem. Nizozemci však úřady viní ze samolibosti. V Utrechtu se pod hlavním nádražím otevřelo nové parkoviště pro cyklisty.
Krásná zima naplno odhalila jednu slabost Orlických hor - chybí tam parkoviště. Nejen ta v lyžařských centrech, ale nedostatek je i odstavných ploch pro běžkaře. Nejhorší je situace o víkendech. Kvůli stojícím autům se prakticky nedá projet lyžařským střediskem v Deštném a beznadějně plná jsou od rána i parkoviště na hřebeni hor.
U nádraží v Roztokách u Prahy parkuje čím dál více aut. Výrazně jich přibylo od srpna, kdy Praha 6 zavedla placené parkovací zóny. Pomoct by mělo nové parkoviště - magistrát a Praha 6 tak chtějí řešit kolabující dopravu při cestě Středočechů do metropole.
V Karlíně, Libni nebo Kobylisích už ve všední den nezaparkuje nikdo, kdo zde nebydlí. V sobotu zde začali fungovat parkovací zóny. Chybí však odstavná parkoviště, kde by přespolní mohli zaparkovat.
Začínají platit nové pražské stavební předpisy. Mezi hlavní cílé nových "paragrafů" patří to, aby nově postavené domy v centru Prahy ladily s okolím. Dlouho připravovaná opatření také omezí počet reklamních ploch nebo změní pravidla pro stavbu parkovišť. Někteří architekti i opozice na magistrátu ale nové stavební předpisy kritizují.
Brazilské Rio přivítá po letních olympijských hrách také paralympiádu. České barvy na ní bude hájit minimálně šestatřicet sportovců v osmi disciplínách. Mezi adepty na medaile pak zcela určitě budou patřit lukostřelci David Drahonínský a Šárka Musilová. Oba přitom ani moc prostoru k přípravě na zářijový vrchol sezóny nepotřebují.
Žatec chce instalovat na vybraná parkoviště webkamery. Přístroje nebudou záznamy ukládat, ale jen zprostředkují pohled na parkoviště. Řidiči se tak na svůj vůz budou moci podívat kdykoli prostřednictvím mobilního telefonu nebo počítače.
Pro některé sportovní fanoušky je konec zápasu tím nejsmutnějším, co se mohlo stát, a jdou domů. Ale třeba ve Spojených státech na zápasech nejvyšší soutěže amerického fotbalu ta pravá párty začíná až po utkání. Na jednu takovou se vydáváme právě teď do Philadelphie.
Čtvrt miliardy korun zaplatí Brno za nové třípodlažní podzemní garáže, které dělníci staví v centru města. Soukromí investoři naproti tomu z oblasti parkování pomalu couvají. Tento týden se například uzavřel nejstarší parkovací dům v Brně. Nízký zájem ze strany řidičů se ani s postupem času nezvýšil. Majitel se proto rozhodl budovu částečně přestavět na kanceláře.
Rodiče nemocných dětí v Brně nemají u největší dětské nemocnice v Česku kde zaparkovat. Často musí s nemocnými dětmi v autě dlouho popojíždět, než se nějaké stání uvolní. Situace je rok od roku horší. Vyřešit by ji mohl parkovací dům, na něj ale nemocnice pořád nemá peníze.
Na Novojičínsku řádí zloději, na které neplatí prakticky žádné zabezpečení. Na parkovištích si tipují auta s vyššími podvozky a kradou z nich jednotlivé součástky. Nejčastěji odmontují část výfuku.
Nemocnice ve Svitavách dokončila v minulých dnech práce na zateplení třech budov, stavbaři se pustili do další. Pokračují s úpravami monobloku, kde jsou operační sály, jednotka intenzivní péče interního oddělení a centrální sterilizace. U nemocnice přibydou i nová parkovací místa.
Na ploše někdejšího autobusového nádraží u Koruny v Hradci Králové nebudou moci řidiči od dnešní půlnoci parkovat. Na místě, kam se vešlo až 500, se chystá developerská firma stavět obchodní centrum. Místa pro parkování tu opět vzniknou až jako součást centra.