Brno vytváří nová parkovací místa. Soukromí investoři je ruší kvůli nezájmu řidičů
Čtvrt miliardy korun zaplatí Brno za nové třípodlažní podzemní garáže, které dělníci staví v centru města. Soukromí investoři naproti tomu z oblasti parkování pomalu couvají. Tento týden se například uzavřel nejstarší parkovací dům v Brně. Nízký zájem ze strany řidičů se ani s postupem času nezvýšil. Majitel se proto rozhodl budovu částečně přestavět na kanceláře.
Uzavřený parkovací dům o 13 patrech na rohu Kounicovy ulice měl mezi řidiči špatnou pověst. „Vjet tam byl problém a vyjet ještě větší,“ shrnul Petr Kubíček, který provozuje nedaleko restauraci.
Malou vytíženost hlásí i ostatní parkovací domy v Brně, soukromé i městské. A právě vedení Brna teď staví nové podzemní garáže za přibližně čtvrt miliardy korun.
Soukromá firma omezuje provoz nejstaršího parkovacího domu v Brně. Město naopak staví podzemní garáže. Podrobnosti zjišťoval Tomáš Jelen
Podle náměstka primátora Richarda Mrázka z hnutí ANO je řidiče potřeba k využívání krytých parkovišť motivovat.
„V zahraničí je běžná praxe, že parkování na povrchu je nepoměrně dražší než to v parkovacích domech. Právě proto, pokud chce člověk parkovat delší časový úsek, tak aby využil ten dům,“ řekl.
V příštích letech by se tak mělo zvýšit parkovné na uličních stáních v centru města. „To je cíl, že bychom chtěli, aby se v historickém jádru automobily měnily ve větších cyklech, aby se z toho nestalo parkoviště,“ dodal Mrázek.
Velké změny přinese také systém rezidentního parkování, který plánuje vedení města zavést v centrální části Brna. Všechno má být připravené ještě před otevřením nejnovější podzemní garáže v roce 2017.