„Víme, že Huawei v mobilních sítích patří k nejlepším. A právě s pomocí PPF se nejen v Česku, ale i v celé Evropě snažila zapojit do zavádění sítí 5G,“ říká pro Český rozhlas Plus Jaroslav Spurný.
Okolnosti tragické nehody, prvotní reakce blízkých spolupracovníků i emotivní výpověď Ivo Nesrovnala, který odletěl na Aljašku identifikovat Kellnerovo tělo, přináší sedmá epizoda Série Kellner.
Výroční zpráva PPF, to byla jedna z mála příležitostí, kdy mohla veřejnost spatřit podobu miliardáře Kellnera. Nejbohatší muž Česka se držel stranou pozornosti, sám o sobě říkal, že je introvert.
Když se Petr Kellner po mnoha úspěšných projektech v Česku rozhodl dobýt miliardový trh v Číně, zdálo se, že má v ruce všechny trumfy. Jenže plán se začal pomalu sypat.
Byl to dlouhá léta jeden z nejzásadnějších trhů PPF. Skupina Petra Kellnera tam zažila velká vítězství, krach, souboje s místními oligarchy i náhlý odchod po začátku války na Ukrajině.
Třetí epizoda série se vrací do poloviny 90. let. Popisuje, jak vlivný aktér kuponové privatizace Petr Kellner ovládl Českou pojišťovnu – klíčovou instituci, jež mu otevřela cestu k dalším miliardám.
Obrázek Petra Kellnera ze sedmidílné série jistě není absolutní. Padesát šest let, či spíše 30 let jeho byznysového života, se do sedmi půlhodin vtěsnat ani moc nedá.
Ještě před koncem roku 1991 zakládá Kellner se svými společníky První privatizační fond – PPF a během několika měsíců se stane jedním z nejbohatších lidí v zemi.
Už před revolucí spolu Kellner a Nesrovnal „podnikali“. Na burzách prodávali elektroniku a kazety. Popisuje, že Kellner byl už tehdy podnikavý a uměl vydělat peníze. A také věděl, jak dosáhnout svého.
Jak Petr Kellner ke svému jmění přišel a proč se zrovna on stal nejbohatším mužem Česka? Odpovědi hledá nová série Českého rozhlasu Plus s názvem Kellner.
Podle nejmenovaných zdrojů Hospodářských novin se Petr Kellner mladší rozchází s ostatními majiteli PPF v dobrém. V pátek měla být podepsána i druhá část dohody.
Skupina PPF loni vydělala nejvíc ve své historii, a to 80 miliard korun po zdanění. Renáta Kellnerová zároveň potvrdila, že na základě dohody v červnu skončí v roli generálního ředitele Jiří Šmejc.
Firma BD Partners bývalých akcionářů PPF Ladislava Bartoníčka a J.P. Duviesarta má podíly ve více než desítce technologických startupů. Hodnotu investic Bartoníček odhaduje na 5 až 10 milionů eur.
Hraje se na jevišti Nové scény. Lidé sedí v kruhu na vyvýšených schodech a pozorují, co se děje uprostřed. Mladí muži například stojí u ohně, ohřívají si ruce a vzpomínají, jak to tehdy bylo.
Skupina PPF loni vydělala 1,45 miliardy eur, tedy přes 36 miliard korun čistého. Oproti předchozímu roku je to nárůst o 783 procent a jde o druhý nejlepší výsledek v historii skupiny.
Před třemi roky David Horváth jako jediný přežil havárii vrtulníku v aljašských horách. Poprvé od tragédie vystoupil veřejně a pro stanici Alaska’s News Source.
Vdova a rodina po tragicky zesnulém miliardáři se letos staly stoprocentními vlastníky skupiny PPF. Renáta Kellnerová také darovala půl miliardy na vybudování výzkumného onkologického centra.
V radě jednatelů usedne vdova Renáta Kellnerová společně se svými dcerami Annou, Larou a Marií. Kellnerův syn z prvního manželství Petr účast na projektu teprve zvažuje.
„Zejména naše bankovní, telekomunikační a mediální aktiva přispěla k celkovému čistému zisku srovnatelnému s předcovidovými výsledky,“ řekla finanční ředitelka PPF Kateřina Jirásková.
Mlynář odejde na konci letošního roku, ke stejnému datu rovněž ukončí členství v představenstvu společnosti. S PPF však bude spolupracovat i nadále jako externí poradce pro vybrané projekty.
Americký úřad pro vyšetřování dopravních nehod po dvou a půl letech zveřejnil zprávu z vyšetřování, co stálo za tragickým pádem vrtulníku na Aljašce. Server iROZHLAS.cz přináší její analýzu.
Nejsledovanější závod mistrovství světa v cyklistice se blíží - v neděli pojedou muži o titul šampiona na silnici. Češi dnes dorazili do Skotska, kam není vůbec jednoduché si dovézt své kolo.
Kellnerovi nakonec podali k americkému soudu žalobu. Chtějí prověřit případná pochybení společnosti, která vrtulník provozovala, a i možných selhání při záchranných operacích.