Povánoční slevy budou kratší, záruky delší – to je téma Lidových novin. A Hospodářské noviny píšou o odlivu schopných programátorů z trhu. Více ve výběru z médií Radiožurnálu.
V povánočních výprodejích mají Češi největší zájem podle manažera nákupního rádce Heureka.cz Marka Dobrého o mobilní telefony a velké spotřebiče, jako jsou pračky, ledničky, myčky nebo sušičky.
Slevy až 80 procent, povánoční výprodej, likvidace skladu. Na tyto slogany každoročně lákají obchodníci zákazníky v povánočních výprodejích. Odborníci ale varují, že někdy slevy nejsou tak výhodné, jak se na první pohled může zdát.
V Česku začaly povánoční výprodeje. Už dnes můžou zákazníci nakupovat v internetových obchodech s výraznými slevami. Podle analytiků každým rokem stoupá počet lidí, kteří si nadělují pod stromek peníze a čekají na výhodnější ceny. V kamenných obchodech spadnou ceny až zítra.
Obchodníci naplno spustili povánoční výprodeje, někteří avizují snížení cen až o 75 procent. Ne vždy je ale všechno, co se tváří jako sleva, opravdu zlevněné. Sami spotřebitelé upozorňují na sociálních sítích na případy, kdy prodejci lákají na slevu, kterou ale neposkytnou.
Obchodníci po Vánocích vyprazdňují sklady a nabízejí zboží zlevněné o desítky procent. Někteří lidé tak záměrně odkládají nákupy až na dobu povánočních slev. I při výhodných nákupech je ale dobré dodržovat zásady rozumného spotřebitelského chování. Ne vždy se také sleva skutečně vyplatí.
V obchodech znovu odstartovala nákupní horečka. Většina prodejců začala s povánočním výprodejem už ve středu. Ne vždy se ale takový nákup opravdu vyplatí.
Lovci výhodných koupí dnes vyrazili do obchodů po celém Spojeném království. Velká nákupní střediska, která otevírala už po půlnoci, čelila návalu zákazníků. Na ostatní stály fronty už v 6 hodin ráno. Davy lidí lákaly do obchodů přibližně poloviční ceny.
Lidé by si měli při povánočních nákupech dát pozor na slevy. Spotřebitelský časopis dTest varuje před praktikami obchodníků, kteří sice ohlásí výprodeje, ale zákazník na nabízených slevách ve skutečnosti nic nevydělá. Prodejce totiž na krátký čas zvýší ceny jen proto, aby je pak mohl opět snížit na běžnou úroveň. Podobné postupy mají znaky klamavé obchodní praktiky a jsou v rozporu se zákonem.
Povánoční výprodeje začínají v Česku na rozdíl od zahraničí velmi pomalu. Se snížením cen přišlo zatím jen několik obchodníků. Zákazníky zatím příliš nezaujali.