Herní konzole, kosmetika i mobily. E-shopy lákají na povánoční výprodeje, slibují slevy až 80 procent

Internetové obchody spouští téměř ihned po rozbalení vánočních dárků povánoční výprodeje. Cílí tak na ty, kteří dostali pod stromeček hotovost. Kamenné prodejny se zákazníkům otevřou ve středu 27. prosince. Sezónními výprodeji si obchodníci uvolňují místo ve skladech, aby mohli nakoupit nové zboží.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

V obchodních řetězcích v Česku začaly povánoční slevy a výprodeje

E-shopy lákají zákazníky na povánoční slevy už 25. prosince, kamenné obchody znovu otevřou 27. Ilustrační foto. | Zdroj: ČTK

„Slevy půjdou napříč všemi segmenty - budou tam mobilní telefony, počítače, ale i sortiment ze sportu, hobby, drogerie, domácí spotřebiče a dalších," uvedla mluvčí Alza.cz Patricie Šedivá.

Kasa.cz slibuje průměrnou slevu 40 procent. „Nejvyšší slevy dosáhnou až 80 procent,“ uvedla Andrea Čižmářová z Kasy.

Čtyři pětiny Čechů si vánoční dárky objednávaly na internetu. Utratili za ně přes 38 miliard

Číst článek

Výprodeje v e-shopu Datartu se budou týkat celého sortimentu. „Tento rok očekáváme zejména obrovské výprodeje TV, následovat je budou mobilní telefony, laptopy, nositelná elektronika a herní konzole, v druhé vlně k nim ještě přibudou produkty péče o tělo,“ řekla mluvčí Iva Pavlousková.

Podle nedávného průzkumu řetězce Tesco si nejvíce lidí si pod stromečkem přeje nalézt hotovost. V průzkumu to uvedlo 40 procent respondentů, zejména mladší lidé.

Letos by měla česká e-commerce přesáhnout v celoročních obratech 115 miliard korun. Přibližně třetinu z toho budou tvořit vánoční tržby. Internetové obchody čekají rekordní konec roku. Například obrat největšího tuzemského e-shopu Alza.cz během slevové akce na takzvaný černý pátek stoupl meziročně o 43 procent. E-shop i díky tomu překročil za posledních 12 měsíců obrat 20 miliard korun. Denní obrat poprvé překročil 200 milionů Kč.

Podle údajů srovnávače cen Heureka.cz byla průměrná sleva v e-shopech během výprodejů na tzv. černý pátek jen 17 procent proti často inzerovaným desítkám procent. Řada obchodníků před začátkem slevových akcí navýší slevu tak, že ji počítá z ceny, za kterou byl výrobek původně uveden na trh. Sleva tak uměle vypadá vyšší, než ve skutečnosti je. Pokud obchod v minulosti za takovou cenu zboží skutečně prodával, je ale takové jednání nepostižitelné.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme