O2 arena v sobotu hostila hokejové semifinále Sparty s Třincem a už v neděli dopoledne na hrací plochu vstoupili florbalisté. Jak pořadatelé stihli halu přetransformovat za jedinou noc?
To, že se vám na přechodu smekne noha, ovlivňuje hned několik faktorů. Firmy na ně sice používají speciální protiskluzové prvky, časem se ale mohou opotřebovat.
„Zjistili jsme, že životaschopný virus lze detekovat v aerosolech až tři hodiny po aerosolizaci, až čtyři hodiny na mědi, až 24 hodin na kartonu a dva až tři dny na plastu a nerezové oceli.“
„Když se podíváte na mapu Marsu, záhy si povšimnete, že se na jeho povrchu nachází řada ‚bradavic‘. Naznačují, že tam vznikly hory sopečnou činností,“ vysvětluje Petr Brož.
Fotbalistky nechtějí hrát mistrovství světa žen na umělém povrchu. Šampionát bude příští rok pořádat Kanada a hráčky ho chtějí stejně jako muži odehrát na přírodním trávníku. Svoji nevoli daly najevo podpisem pod dopis, který odmítá nadcházející projekt FIFA.
Modernizace dálnice D1 jde do závěrečné fáze. Na 45. kilometru dnes obří finišér začne pokládat nový cementobetonový povrch. Zatím jen na prvních 200 metrech.
Prohrávat 1:2 na sety a 1:4 v tom dalším, to je pro tenistu přinejmenším hodně nepříjemná situace. Tomáš Berdych ji ale loni proti Juanu Mónacovi zvládl, a Češi také proto porazili Argentinu v semifinále Davis Cupu. Letos si oba týmy boj o finále zopakují, domácím výběrem už ale nebudou Argentinci.
Pražská O2 arena se chystá na semifinále tenisového Davis Cupu. Příští víkend v ní nastoupí obhájci loňského triumfu, tedy hlavně Tomáš Berdych a Radek Štěpánek, proti Argentincům. Proto se v hale připomínající zatím spíše staveniště instaluje zvláštní povrch, který by měl pro český tým znamenat výhodu.
Na Litoměřicku nasadili speciální automobil, který zkontroluje po povodních celkem 67 kilometrů silnic a deset mostů. Vůz umí odhalit skrytá poškození vozovek i vodu v podloží, která se drží po velké vodě v dutinách silnic a v zimě by mohla způsobit popraskání, čímž by se opravy prodražily.
Hned několik českých tenistů už má za sebou první letošní zápasy na trávě. Pro někoho jsou každoročně potěšením a velkým zážitkem, pro jiné zase noční můrou a neustálým strachem z možného zranění. Zvyknout si na "zelený povrch" se totiž nepodaří zdaleka každému. Času na změnu je málo, stejně jako je už dnes málo travnatých dvorců.
Na velkém plakátu je to ten uprostřed, je světovou jedničkou, a do Prahy s největší pravděpodobností nedorazí. Srb Novak Djoković měl být lídrem svého týmu a jednou z hlavních postav čtvrtfinále Davisova poháru. Jenže v právě zveřejněné nominaci na utkání jeho jméno není. Největší české hvězdy Tomáše Berdycha a Radka Štěpánka fanoušci uvidí, ve vysočanské hale už pro ně odborníci staví antukový dvorec.
Čeští daviscupoví tenisté se v minulosti střetli s Itálií v bojích „o salátovou mísu" celkem desetkrát. Prohráli pouze ve třech případech a pokaždé se tak stalo na antuce. Už od samotného rozlosování prvního kola letošního ročníku světové skupiny bylo tedy zřejmé, že „oranžovou hlínu" si Češi jako povrch nezvolí.
Ředitelství silnic a dálnic a stavební firma Eurovia se přou o to, kdo nese odpovědnost za vadný povrch ostravské dálnice D47. Generální ředitel Eurovie Martin Borovka dnes oznámil, že materiál, který svým bobtnáním způsobuje boule na vozovce, firma použila na základě zadávací dokumentace ŘSD. Řekl také, že firma chystá žalobu na ministra dopravy Dobeše a šéfa ŘSD Porubu, kvůli poškození dobrého jména společnosti.
Uvažovaná oprava D47 by mohla ochromit dopravu v Ostravě, pokud by k ní došlo souběžně s plánovanou rekonstrukcí Svinovských mostů. Při ní má totiž být klíčová dopravní tepna z poloviny neprůjezdná a město chce jako objízdnou trasu využít právě dálnici.
Tento týden mizí poslední pozůstatky starého Masarykova okruhu v Brně z roku 1930. Může za to rekonstrukce silnice mezi Popůvkami a Kývalkou na Brněnsku. Dlažební kostky, které pamatují první ročníky Velké ceny Brna, nahradí asfalt. Současný provozovatel okruhu, společnost Automotodrom Brno, část kostek zachová a vyrobí z nich upomínkové předměty.