Samolepky s nápisem „Proraž mě!“ by připomínaly, že pokud řidiči uvíznou na zavřeném přejezdu, můžou zábrany lehce prorazit. Správa železnice tak chce snížit počet tragických nehod.
Podle Správy jsou prioritou právě zmíněné přejezdy na silnicích první třídy, teď závory nemá 18 z nich. Přejezdy, které by měly být lépe zabezpečené, doporučuje také policie nebo Drážní inspekce.
„Ženy byly k případu vyslechnuty,“ uvedli policisté na sociální síti Twitter. Trojice žen převáděla skupinu malých dětí přes přejezd kolem spuštěných závor v Řeporyjích, jak zachytilo video.
„Jsem v naprostém šoku. Video znázorňuje třináct děti a tři dospělé osoby. Nejsou odtud,“ uvedl ve středu řeporyjský starosta Pavel Novotný, který na video upozornil na svých sociálních sítích.
Drážní inspekce eviduje od začátku letošního roku do 21. července 110 střetů na železničních přejezdech, což je o 16 procent víc než za stejné období loňského roku.
Podle Drážní inspekce je ale pravděpodobné, že letos na železničních přejezdech zemře méně lidí než loni. V roce 2017 při takových kolizích zemřelo 37 lidí.
V srpnu zemřelo na železničních přejezdech 8 lidí, což je nejvíc za celý rok. Vyplývá to ze statistik Drážní inspekce. Důvodem vysokého počtu úmrtí je hlavně nezodpovědnost lidí.
MAPA RIZIKOVÝCH PŘEJEZDŮ V ČLÁNKU. Šest rizikových přejezdů na hlavních koridorech zmizí, nahradí je nadjezdy nebo podjezdy. Změny se dotknou také Studénky na Novojičínsku, kde se předloni srazilo pendolino s nákladním autem. Informoval o tom server iHned.cz. Úřady stále hledají řešení, jak kritické přejezdy zabezpečit. Někteří řidiči na nich přitom dál riskují.
Bezpečnost na železničních přejezdech by mohly zvýšit takzvané světelné závory. Mají podobu červených světel přímo ve vozovce, kde doplňují příčnou čáru před kolejemi. Nový bezpečnostní prvek zkoušejí experti z Centra dopravního výzkumu na třech přejezdech v Česku. A podle nich by si podobnou doplňující výstrahu zasloužila většina přejezdů, kde klasické závory nejsou. Jenže hned tak to nebude.
Ministerstvo dopravy chce po nedávné nehodě na přejezdu ve Studénce zvýšit pokuty za přejíždění trati v době, kdy na zabezpečovacím zařízení svítí červené světlo. Zároveň spolu se správci kolejí, Správou železniční dopravní cesty (SŽDC), hledá technické prostředky pro zvýšení bezpečnosti na přejezdech.
Policisté by mohli automaticky pokutovat řidiče projíždějící železniční přejezd na červenou. Umožnila by to speciální čtečka SPZ značek, kterou k nim chce umístit ministerstvo dopravy. Šéf resortu Dan Ťok za hnutí ANO o tom bude jednat se Správou železniční dopravní cesty. Dalším tématem schůzky bude budování mimoúrovňových silničních přejezdů.
Středeční nehoda ve Studénce je první, při které na tomto místě někdo zemřel. Tři oběti srážky Pendolina s polským kamionem však posunuly přejezd P6501 na jedno z předních míst žebříčku železničních křížení s nejvyšším počtem smrtelných úrazů. Podívejte se na všechna ostatní v přehledné mapě.
Na železničních přejezdech zahynulo letos už 31 lidí, což je nejvyšší číslo za poslední čtyři roky. Nejrizikovější jsou přitom přejezdy, kde svítí pouze výstražná světla. Podle dopravních expertů ale není vždy důvodem tragických nehod jen nedočkavost řidičů nebo chodců.
Cyklisté v Českých Budějovicích už na přechodu u polikliniky Sever nebudou muset sesedat z kola. Ode dneška je tam vyznačený přejezd pro cyklisty. Ten mimo jiné ochrání chodce, které ohrožovali nedisciplinovaní jezdci.
Na železničních přejezdech zemřelo loni 27 lidí, to je nejméně za poslední roky. Celkový počet nehod na kolejích ale vzrostl a to jak vlaků, tak i tramvají. Podle údajů Drážní inspekce se do statistik promítnul především nepříznivý vývoj v Praze, kde se oproti předchozím rokům stalo o 30 procent mimořádných událostí víc.
Na přejezdech umírá nejvíce lidí za poslední roky. Jen za poslední týden tam přejel vlak tři lidi. V počtu následků nehod na železničních přejezdech je letošní rok tragický. Za půl roku na nich zemřelo 32 lidí, tedy více než za celý rok 2007 a jen o jednoho méně než za celý loňský rok. Experti přitom varují, že nejhorší období teprve přijde během prvních prázdninových týdnů.
Jen za první půlrok letošního roku to bylo 29 osob. Pokud by to tak pokračovalo dál, byl by letošní rok nejtragičtější za posledních 7 let. Zvýšil se také počet nehod i zraněných.
Za první čtvrtletí letošní roku zemřelo na železničních přejezdech celkem 13 lidí. Loni to bylo sedm, tedy prakticky polovina. I to je jeden z důvodů proč se policie rozhodla nejnebezpečnější místa kontrolovat nejméně dvakrát do měsíce.
V České republice by měly v letošním roce zmizet další desítky železničních přejezdů. Souvisí to s dlouhodobým trendem rušení nebezpečných křížení kolejí a především polních cest. Tyto plány ale nejsou jednoduché, přestože je u nás přejezdů doslova jako máku.