Silný zápach v posledních dnech pociťovali nedaleko stavby dálnice D3 obyvatelé části Českých Budějovic Suché Vrbné a Dobré Vody. Vodohospodáři teď našli příčinu.
„Výběr se tak vrací zpět do hodnocení nabídek. ŘSD po detailním prostudování rozhodnutí ÚOHS rozhodne o dalším postupu v zakázce,“ uvedl generální ředitel ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl.
Firma Metrostav zpochybňuje odbornou kvalifikaci vítěze výběrového řízení, Eurovie. Ta šla do tendru s nabídkou, že tunel Homole postaví za 1,7 miliardy korun bez daně.
Brno je teď pro řidiče jednou velkou neznámou. „Bývá to nejhorší v pondělí, úterý. Snažím se městu vyhýbat, ale když jsme firma z Brna, tak to nejde úplně,“ popisuje řidič Karel Dvořáček.
„Realita je taková, že přípravná řízení trvají neúměrně dlouho. A pak jenom můžeme koukat, jak se v Polsku staví, a my tady nejsme schopni pohnout se z místa,“ konstatuje poslanec ODS Ivan Adamec.
Ministerstvo dopravy dalo zelenou výstavbě další části budoucí dálnice D35 z východních Čech na Moravu. Vydalo stavební povolení pro sedm kilometrů dlouhý úsek Ostrov – Vysoké Mýto.
V českém tisku se v pátek dočtete, že kamení z uranových hald se využije při stavbě dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem. Hlušina prošla potřebnými zkouškami a splňuje všechny limity, píše Právo.
Dálnici a navazující částí silnice I/20 bude konsorcium DIVia provozovat a udržovat 24 let a čtyři měsíce, za což mu stát bude platit. Stát by měl za využívání nové dálnice zaplatit 17,8 miliardy Kč.
„To, že se výstavba posune, je dáno výkupem pozemků nebo blokováním ze stran ekologických spolků,“ vysvětlil Radiožurnálu ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO).
„Stavba silnice 9 u Svoru má složitější geologické podmínky, trasování a křížení se železniční tratí a dále odvodnění a přeložky inženýrských sítí,“ popisuje mluvčí Ředitelství silnic a dálnic.
V českém tisku se v pátek dočtete, že na stavbách českých silnic a dálnic chybějí pracovníci. Nedostatek je hlavně mostařů nebo projektantů, píše Mf Dnes.
Poslední úsek D1 odvede automobilovou dopravu z Přerova. Stavba musí začít nejpozději na podzim 2021, kdy pro tento dopravní projekt končí výjimka z EIA.
Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl uvedl, že s dražším vysoutěžením tendru počítá zákon o veřejných zakázkách. Pokud bude nutné, poskytne peníze Státní fond dopravní infrastruktury.
Stahování potenciálně nebezpečných léčiv z lékáren, zmocněnci pro stavbu dálnic a pamlsková vyhláška. To jsou támata, kterým se věnuje pondělní tisk. Jeho přehled sestavil Radiožurnál.