Stavba tunelu Homole na D35 se může zpozdit. Konkurence zpochybňuje kvalifikaci vítěze tendru
Zahájení výstavby dálničního tunelu Homole v trase budoucí D35 mezi Ostrovem a Vysokým Mýtem by mohlo nabrat zpoždění. Problém je v tom, že silničáři zatím nemůžou uzavřít smlouvu s vítězem tendru, kterým je sdružení firem vedené Eurovií. Jedna z konkurenčních společností totiž proti výsledku soutěže podala námitky.
Na komplikaci jako první upozornil server Zdopravy, informaci následně potvrdil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl. Výběr dodavatelské firmy na tunel Homole napadlo konkurenční sdružení firem vedené Metrostavem TBR, které v tendru neuspělo. Jeho námitku teď budou silničáři vyhodnocovat.
Zahájení výstavby dálničního tunelu Homole v trase budoucí D35 mezi Ostrovem a Vysokým Mýtem by mohlo nabrat zpoždění
„Nyní máme my jako investor dva týdny na vyhodnocení podané námitky. Pokud ji odmítneme, může se nespokojený uchazeč dále odvolávat, například k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Uděláme však vše pro to, abychom tuto klíčovou stavbu celé budoucí dálniční linie zahájili ještě do poloviny roku,“ dodal Rýdl.
Podle původního plánu měla stavba tunelu začít ve druhém kvartálu tohoto roku souběžně s úsekem D35 Ostrov – Vysoké Mýto, kterého je tunel součástí. Pokud se ale firmy budou odvolávat k antimonopolnímu úřadu, je možné, že stavba tunelu v plánovaném termínu nezačne.
Zpochybnění odborné kvalifikace
Firma Metrostav zpochybňuje odbornou kvalifikaci vítěze výběrového řízení, Eurovie. Ta šla do tendru s nabídkou, že tunel Homole postaví za 1,7 miliardy korun bez daně, Metrostav nabídl cenu o 44 milionů vyšší.
Desítky stížností na hlučnou dálnici. Ředitelství silnic nechá na nové D35 změřit hluk, překročení neočekává
Číst článek
Jen pro zajímavost: původní odhad ŘSD byl 2,4 miliardy korun bez daně. Silničáři soutěžili zakázku v režimu Design and Build. To znamená, že firma tunel vyprojektuje a následně i sama postaví.
Tunel povede kousek od obce Vraclav, kde D35 protne vraclavský hřbet s vrchem Homole. Tunel bude mít dva jednosměrné tubusy dlouhé zhruba půl kilometru, z části budou ražené ve skalním podloží a budou zahloubené osm až 24 metrů pod zemí.
Část tunelu také povede pod stávající silnicí I/17 Chrudim – Zámrsk. Stavba bude součástí šest kilometrů dlouhého dálničního úseku Ostrov – Vysoké Mýto. Ten by měl v roce 2026 propojit už otevřený úsek Časy – Ostrov s už rozestavěnou částí D35 Vysoké Mýto – Džbánov.