„Takové talenty! Těžko uvěřit! Opravdu mi to udělalo radost. Je to úžasný koncert. Je to klasika, jakou neznáme,“ zhodnotila jedna z divaček koncert v Labské filharmonii.
Rozhlasoví filharmonici představí německým posluchačům část české hudební historie. Sál s kapacitou 2100 míst už je týdny vyprodaný. Bude to vůbec poprvé, co v Hamburku SOČR vystoupí.
Jako „nebezpečně fascinující, hrůzně a sladce nekonečnou“ charakterizoval operu po uvedení v roce 1865 filozof Friedrich Nietzsche. Tristan a Isolda dosahuje velké výrazové intenzity.
Na zahajovacím koncertu Symfonického orchestru Českého rozhlasu zazní v premiéře symfonická báseň Continuo skladatele Jana Klusáka, o které rozhlasovým symfonikům říká, že by ji měli hrát jako Vltavu.
Zahajovací koncert s podtitulem Koncert pro severní Moravu představí rozhlasoví symfonici v pondělí 30. září. Na dobročinné účely použijí také vstupné z dvou již uskutečněných koncertů.
Na programu je předehra Leonora Beethovenovy opery Fidelio, Haydnova Symfonie č. 98 a koncert pro klavír a orchestr Es dur od Antonína Rejcha v podání Jana Bartoše.
Teď orchestr čeká vrchol celého zájezdu, a sice koncerty v Tokiu, pověstné Suntory Hall a Tokyo Opera City Tower. Poslední koncert pak rozhlasoví symfonici odehrají v neděli ve městě Nagoja.
Pro japonské publikum si orchestr Českého rozhlasu připravil hudbu významných českých skladatelů, jako je Smetanův cyklus symfonických básní Má vlast či Dvořákova Novosvětská.
Závěrečný koncert sezony věnovali v pondělí rozhlasoví symfonikové a jejich šéfdirigent provedení Smetanova cyklu symfonických básní Má vlast. Záznam koncertu je do pátku online.
„S Petrem Hapkou jsme se setkali jen velmi krátce v průběhu jednoho týdne. Byl velice vstřícný. K mé velké radosti se mnou asi dvě hodiny poseděl o samotě,“ vzpomíná dirigent Jan Kučera.
Šéfdirigent Petr Popelka zůstává v čele Symfonického orchestru Českého rozhlasu až do června 2026, kdy těleso oslaví 100 let. Spolu s ním povede symfoniky hlavní hostující dirigent Robert Jindra.
Barta ve světové premiéře představí svou novou skladbu, v níž oslavuje zázrak zrození a ženství. Hlavenková na pódium pomyslně uvede české i zahraniční básníky.
Symfonický dokument k oslavě stého výročí rozhlasového vysílání. To je podtitul skladby Lukáše Hurníka Radio, která v pondělí ve světové premiéře zazní v Rudolfinu.
Dirigentka Alena Hron dohlédne 29. února na to, aby Symfonický orchestr Českého rozhlasu doprovodil bulharskou virtuosku Dianu Chaushevu. V premiéře zazní
dílo Jany Vöröšové Chlapeček a Dálka.
V pondělí 29. ledna rozezní pražské Rudolfinum Dvořákova Polednice a Fibichův melodram Vodník, v druhé části večera pak trojice symfonických básní Bedřicha Smetany. Diriguje Robert Jindra.
Na pondělním koncertě Symfonického orchestru Českého rozhlasu zazní skladby od amerického autora Philipa Glasse, Thunderbolt P-47 od Bohuslava Martinů i Beethovenova Sedmá symfonie.
Z devíti křídel značky Steinway vybírali odborníci v německém Hamburku to ideální pro Symfonický orchestr Českého rozhlasu. Museli vybrat takové, které se hodí do největšího rozhlasového studia S1.
Zpěvák David Deyl ve spolupráci se Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu sestavil album Kouzelné melodie, které nabízí nové ztvárnění českých pohádkových písní. Album věnoval své zesnulé sestře Evě.
Symfonický orchestr Českého rozhlasu zahraje premiéru zhudebněných erotických textů Šimona Vosečka. Večerem provází hostující dirigent Robert Jindra a hlasy Jany Kurucové a Daniela Luis de Vincenta.
Do pražského Rudolfina zavítá v neděli 15. října hvězda mezinárodní jazzové scény. Američana Brada Mehldaua doprovodí rozhlasoví symfonici pod taktovkou Clarka Rundella.
Symfonický orchestr Českého rozhlasu zahájí koncertní řadu Klasika v Rudolfinu s Maríí Dueñasovou. Společně oživí Koncert Ericha Wolfganga Korngolda, poté zazní Mahlerova První symfonie.
Rozhlasoví symfonikové zakončili festival klasické hudby Dvořákova Praha. Na koncertě v Rudolfinu oslavili také sto let od začátku pravidelného rozhlasového vysílání.
Pro první letošní koncert v Betlémské kapli vybral Symfonický orchestr Českého rozhlasu skladby Benjamina Brittena a Dmitra Šostakoviče. Oba spřátelení umělci nacházeli inspiraci v poezii.
Nejdřív byla chvíle příprav a ladění a pak nástup na jeviště pod nápis Národ sobě, který předkové dnešních českých krajanů namalovali nad scénu společenského sálu České národní budovy.
Celkem 250 muzikantů řídil šéfdirigent rozhlasových symfoniků Petr Popelka. Monumentální koncert se zároveň připojil k oslavám sta let vysílání Českého rozhlasu.