Německý ministr dopravy navrhuje oddělení pruhů pro osobní auta a kamióny
Oddělené jízdní pruhy na dálnici pro osobní auta a kamióny žádá do budoucna německý ministr dopravy Wolfgang Tiefensee. K tomuto radikálnímu návrhu ho vedou stále častější nehody a zácpy na frekventovaných úsecích německých dálnic.
Ministr za sociální demokracii si od svého netradičního návrhu slibuje taky další pozitivní efekt a sice snížení spotřeby pohonných hmot. Ta při často mnohahodinovém popojíždění v zácpách závratně roste. Wolfgang Tiefensee v listu Bild am Sonntag vypočítal, že z 12 200 kilometrů německých dálnic je 2 500 ohroženo zácpami.
Důsledné oddělení pruhů pro osobní a nákladní auta není jediným připravovaným opatřením. V dopravní špičce chce ministr v okolí velkých měst dát řidičům k dispozici i odstavný pruh.V některých spolkových zemích už na dvouproudých dálnicích platí pro kamióny zákaz předjíždění.
Dalším diskutovaným návrhem je odstupňování mýtného pro kamióny podle denní doby. například řidič, který vjede do blízkosti Frankfurtu nad Mohanem mezi šestou a devátou ráno, by tak zaplatil víc, než v době mezi devátou a patnáctou hodinou.
Ministr Tiefensee se také vyslovil pro podstatné zkrácení stavebních prací na dálnicích. K tomu by mohl pomoci plán vlády, která chce mnohem víc zapojit do výstavby dálnic soukromé investory. Ti by měli mít v dalších letech na starosti vybudování 370 kilometrů nových dálnic.
V České republice se chystá rozšíření zákazu jízd kamionů celoročně i na páteční odpoledne. Návrh ministerstva dopravy předpokládá, že kvůli rekreační dopravě nebudou těžká nákladní auta jezdit po našich dálnicích každý pátek mezi 15. a 20. hodinou a v neděli do 22. hodiny.