Budvar končí spolupráci s Anheuser - Busch

Když národní podnik Budějovický Budvar před pár lety uzavřel dohodu s nadnárodním koncernem Anheuser-Busch o zastupování Budvaru ve Spojených státech, hodně lidí to překvapilo. Budvar vede s Anheuser-Busch soudní spory o používání značky Budweiser.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pivo, ilustrační obrázek

Pivo, ilustrační obrázek | Foto: Stefan Gustafsson

Dnes budějovický pivovar oznámil, že spolupráci s Anheuser - Busch ukončí, partner prý zásadním způsobem neplnil obchodní cíle.

Konceptualista Pivní rozmanitosti a šéfredaktor magazínu světpiva.cz Jan Kočka ve Stalo se dnes připomněl, že uzavření dohody Budvaru o zastupování s Anheuser - Busch bylo pragmatické. „Anheuser - Busch ovládá 50 procent amerického trhu. Budvar si vybral partnera, který ho mohl dostat do všech koutů Spojených států.“

Přehrát

00:00 / 00:00

Konceptualista Pivní rozmanitosti a šéfredaktor magazínu světpiva.cz Jan Kočka ve Stalo se dnes

Kočka také zdůraznil, že po ovládnutí Anheuser-Busch belgicko-brazilskou skupinou InBev v roce 2008, se ve společnosti Anheuser-Busch změnila obchodní koncepce a poklesl její zájem o dovoz importovaných značek do USA.

„Domnívám se, že nějakou setrvačností to ještě běželo, prodeje nějaké byly, ale nebyly víceméně marketingově podporovány a pokles vedl k nespokojenosti Budvaru.“

Budvar už má nového importéra - United States Beverage. Jeho výběr nebyl podle Kočky nijak těžký: „Americký trh je značně komplikovaný, každý stát má v rámci unie své zákony.“

„Pokud Budvar hledal distributora, musel najít takového, který má smlouvy s poddistributory v jednotlivých státech. A Budvar vahou svojí značky mohl jednoduše vybírat.“

Další české pivovary však nemají lehkou pozici při pronikání na trh v USA. „Z poloviny ovládá trh Anheuser- Busch. Deset procent trhu zabírá dovoz a tlačí se tam 800 až 900 pivovarů z celého světa, tedy se jedná o velký přetlak a žádný pivovar to nemá jednoduché.“

„České pivo je vnímáno jako dobré pivo, avšak pouze Budvar a možná Prazdroj jsou distribuovány po celých Spojených státech, ostatní pouze regionálně,“ připomněl Jan Kočka.

Milan Kopp, Jan Bumba Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme