Černozlaté vlaky nabídnou nezvyklé pohodlí i wifi, na české tratě vyrazí v prosinci
Konkurence na železniční trati mezi Prahou a Ostravou se přiostří. V prosinci na ni vyjede už třetí dopravce, společnost Leo Express. Nové černozlaté vlaky Flirt švýcarského výrobce Stadler už firma představila veřejnosti, nyní se budou soupravy testovat na zkušebním okruhu ve Velimi.
Vlaky Leo Expressu budou jezdit osmkrát denně a to až do Bohumína. Mezi Ostravou a Prahou v současnosti jezdí sedmkrát denně žluté vlaky RegioJet podnikatele Radima Jančury, České dráhy provozují 19 rychlíkových spojů, z toho 10 pendolinem.
Leo Express nabídne ve vlaku celkem 237 míst k sezení ve třech třídách. Šest míst bude v luxusní 1. třídě. Samozřejmostí pro všechny cestující budou mimo jiné bezdrátový internet nebo elektrické zásuvky.
Uvedení nových vlaků Flirt společnosti Leo Express sledoval redaktor Tomáš Medek
„V současné době je to to nejlepší, co je na trhu a nemá to příliš velké srovnání ani nikde v Evropě. Jsou tam velmi pohodlné polohovatelné sedačky, dá se říct, že se dají upravit skoro na ležení. Jsou tam stolečky a světýlka,“ popisuje provozní ředitel firmy Jan Paroubek.
„Všechna naše sedadla jsou polohovatelná a všechna mají podnožní opěrky. Stolky jsou nejenom na jídlo nebo na odkládání věcí, ale mají ještě takzvanou laptop expanzi, která vám umožní uložit váš osobní počítač nebo jiné zařízení, tak aby se vám s ním snáze pracovalo,“ vysvětluje majitel společnosti Leoš Novotný.
V ekonomické třídě ale mají cestující v Leo Expressu oproti konkurenci o trochu méně místa, protože jsou tam na šířku vlaku vedle sebe čtyři sedadla, zatímco v konkurenčním RegioJetu i Pendolinu jen tři a jsou tedy širší.
„Naše vlaky jsou vyrobeny na principech nejmodernějších technologií, které dnešní Evropa nabízí. Zvolili jsme technologii hliníkových vlaků, což je neobvyklé. Hliníkové vlaky mají nejenom ohromnou pevnost, ale zároveň jsou mnohem lehčí a tedy levnější na provoz než vlaky konvenčního typu naší konkurence,“ tvrdí Novotný.
Provozní náklady soupravy Flirt tedy budou nižší. Pokud jde o cenu jízdenky, nový dopravce žádné velké překvapení nechystá.
„Základním principem je, že cena musí být srovnatelná s konkurencí. Já nemůžu pochopitelně přijít do trhu a nabízet služby sice možná o několik stupňů výš v kvalitě, ale mimo trh po stránce ceny. Budeme jistě cenově srovnatelní s konkurencí,“ naznačuje Leoš Novotný.
První vlak Leo Expressu vyjede na trať z Prahy do Ostravy 11. prosince. Černozlaté soupravy zvládnou cestu za 3 hodiny a 6 minut, což je o 10 minut víc než SC Pendolino Českých drah. Kromě severu Moravy má nový dopravce v hledáčku také trať z Prahy do Českých Budějovic nebo Brna.