Češi utratili více než deset miliard korun za nákupy přes internet
Nejvíce peněz - přes půl miliardy - přitom vydali za bílou techniku. Údaje pocházejí z průzkumu agentury GFK, na který upozornily Hospodářské noviny. V oblibě jsou i internetové nákupy knih, lístků na kulturní akce a turistických zájezdů.
Takzvané on-line nákupy plánuje v budoucnu využít přes devadesát procent současných uživatelů internetu. A co se lidem na této formě nakupování líbí? Rychlé dodávky zboží, často až do domu a okamžitá možnost srovnání cen s konkurencí.
Nákupy na síti ale mohou mít i svá úskalí. Jak poznat seriózní on-line obchod, popsala Českému rozhlasu mluvčí Sdružení obrany spotřebitelů Ivana Piková.
"Vždycky je dobré se orientovat podle plnění základních zákonných povinností prodejce. To znamená, zda uvádí své IČO, adresu, cenu zboží, zda informuje o vašem právu na odstoupení do dvou týdnů bez udání důvodu."
"Spotřebitelé se také mohou orientovat také podle našeho spotřebitelského auditu obchodních podmínek, který už někteří prodejci získali," připomněla Piková.