Za pondělní propad akcií Coca-Coly podle ekonomů nemohl Ronaldo. Jeho výrok z Eura se projevuje až teď

Svět ve středu obletěla zpráva o propadu akcií Coca-Coly, po němž tržní hodnota firmy nakrátko klesla o čtyři miliardy dolarů. Vše bylo dáváno do souvislosti s pondělním prohlášením portugalské fotbalové hvězdy Cristiana Ronalda, který během tiskové konference na mistrovství Evropy vzal dvě lahve Coca-Coly a nahradil je vodou. Podle ekonomů je prvotní příčina propadu jinde, ukazuje se ale i dopad Ronaldova činu.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

cola, nápoj

cola, nápoj | Zdroj: Pixabay | CC0 1.0,©

„K poklesu hodnoty akcií Coca-Coly došlo v prvé řadě kvůli tomu, že v pondělí se její akcie poprvé obchodovaly bez nároku na dividendu. Coca-Cola vyplácí dividendy čtvrtletně, teď to dělalo tuším 0,42 centu, což nám dohromady dělá polovinu (čtyřmiliardového) poklesu, ke kterému došlo,“ řekl serveru iROZHLAS.cz ekonom Štěpán Křeček.

Cristiano Ronaldo dal jasně najevo svůj názor na Coca-Colu. Té okamžitě klesla hodnota akcií

Číst článek

Za druhou polovinou propadu podle něj stojí více faktorů, přičemž jedním z nich mohlo být i počínání Cristiana Ronalda na tiskové konferenci. Jeho podíl na poklesu ekonom připouští především kvůli tomu, že třetinu hodnoty akcií limonádového giganta tvoří právě značka, kterou incident poškodil.

„Ronaldo na pondělním poklesu hodnoty akcií neměl prvotní podíl. Za tím stála výplata dividend. Lákavé informace o dopadu jeho činu na hodnotu akcií Coca-Coly ovšem zpracovala média a rozjela tak na sociálních sítích šeptandu,“ přiblížil pro změnu ekonom Lukáš Kovanda.

„Výkyvy do dvou procent jsou na burze běžné a normálně si jich nikdo nepovšimne, ale domnívám se, že kvůli viralizaci (Ronaldova činu) ten pokles hodnoty akcií pokračuje až doteď,“ dodal.

O dopadu akce portugalského fotbalisty na hodnotu akcií Coca-Coly informovala velká média jako The Guardian nebo Business Insider. Na stránkách agentury Bloomberg se dokonce objevilo označení „Bottlegate“.

Tomáš Vojkovský Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme