Facebook omezuje bezplatný sociální marketing. Firmy si musí připlatit

Nejoblíbenější sociální síť na internetu Facebook aplikuje nová pravidla pro firmy, které se zabývají takzvaným sociálním marketingem, tedy snaží se mimo jiné ovlivnit chování zákazníků v zájmu konkrétní značky. Správci Facebooku omezují v posledních týdnech prostor pro bezplatnou reklamu.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Facebook. Ilustrační foto

Facebook. Ilustrační foto | Foto: Joerg Koch | Zdroj: ČTK

„Facebook klasicky, jak to dělá poslední dva roky, utáhl kohoutky. Příspěvky, které firmy nebo i neziskové organizace a další subjekty na Facebook vkládají, ukazuje čím dál menšímu počtu fanoušků, které tyto subjekty na Facebooku mají,“ vysvětluje internetový odborník Daniel Dočekal.

Účel je evidentní. „Facebook firmám na jejich námitky sdělil, že je prostě čas začít platit. Pokud chtějí být víc vidět, musí si zaplatit. Tuto možnost zavedl někdy v průběhu minulého roku,“ říká Dočekal.

Přehrát

00:00 / 00:00

Hostem Radiožurnálu byl internetový odborník Daniel Dočekal

Facebook ostatně stejným způsobem omezuje i uživatele.

„Když něco napíšete na Facebooku, vidí to jen zlomek vašich přátel. A vy si můžete připlatit za to, že někdo uvidí vaše příspěvky,“ upozorňuje Dočekal a dodává:

„Facebook samozřejmě potřebuje peníze. Stal se akciovou společností, potřebuje vrátit ty roky chodu do minusu. Je na něj vyvíjen velký tlak a reklama je jediný možný způsob, jakým ty peníze dostává.“

Veronika Sedláčková, kap Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme